Рукопись xvii-го столетия icon

Рукопись xvii-го столетия



НазваниеРукопись xvii-го столетия
страница1/7
Дата конвертации31.08.2012
Размер1.46 Mb.
ТипКнига
  1   2   3   4   5   6   7
1. /potemkin.docРукопись xvii-го столетия

Рукопись XVII-го столетия,

С.-Петербургской Императорской Публичной библиотеки.

Писанная

Богомудрым и Благородным Старцем

СПИРИДОНОМ ПОТЕМКИНЫМ

Бывшим из рода славных бояр Потемкиных

и Архимандритом Покровскаго монастыря.


[Рукопись сия извлечена из дел Преображенскаго Приказа и Тайной розыскных дел Канцелярии].


Книга богомудраго старца Спиридона Потемкина.

иже богоугодно пожив в Покровском монастыре,

и преставися во 173-м году, месяца ноября, в 2 день.


Оглавление книги сея


О крестном знамении

О Святом Дусе

Слепии видящих водят

О связании сатаны на 1000 лет

О предотечах антихристовых

О Премудрости Божии

О нечювственных християнех

О антихристе

О пении аллилуия

Эпистолия диакона Феодора

Послание Андрея Клещеева к протопопу Аввакуму

Послание Аввакума протопопа к Андрею Клещееву


Слово первое.


О крестном воображении, и о сложении перстов десныя руки,

како подобает християном креститися рукою,

тако и священником подобает люди благословляти,

единым воображением.

понеже един есть крест Христов данный нам на освящение верным,

от Пастыря Христа.


Образ есть святаго воображения честнаго креста. иже возлагают православнии християне на лица своя. и о сложении перст, иже извести Бог Мелетием патриархом Антиохийским, арианом тогда хулящим приимати благословения от преосвященнаго руки сложения ради перстов, глаголя: не хощем приимати, зане многобожие возлагает на ны. аще бо у него Отец Бог, и Сын Бог, и Дух Святый Бог. како не три Бози. и того ради не приемлем его благословения, разве аще знамением известит Бог, тогда повинемся. Святый же исполнен благодати Святаго Духа, показа им прежде совокупив три персты и не бысть знамения. посем два совокупив и един пригнув и благослови люди. и абие изыде от руки его огнь аки молния и громогласно возопи глаголя: Троицу почитаем во едином Божестве. и тогда посрамишася ариане, и купно с православными падоша на лица своя пред патриархом, просяще прощения. купно же и благословения. и протолкова святый достохвально гласом, яко три персты совокупив знаменует Святую Троицу. а совокупление триех единство Божества. второе же совокупление двух перстов знаменуют Божество с человечеством Сына Божия, яко Той не оставив недра Отча сошед и бысть человек.
а пригбением единаго от двух перстов, знаменует смирение, и послушание, страдание, и погребение и во ад сошествие по человечеству. просто же стоящаго единаго от двух, знаменует еже ничтоже пострада Божество с человечеством, но страждущее воскреси от мертвых. по воскресении вознесение знаменует, еже возносим персты, иже знаменует воскресение. просто стоящим со всецелым святолепным сложением во всех перстах десныя руки, юже и полагаем высоко на главе. Знаменует главу нашу Христа Сына Божия, выше всех церквей. а еже полагаем на пуп знаменует воплощение в пречистую утробу Богоматерню. а на десное рамо полагаем знаменует вознесение, и седение одесную Отца. и еже речет праведный Судия одесную стоящим: приидите благословеннии Отца Моего наследуйте уготованное вам царство, и прочая. а еже полагаем на шуее, знаменует еже речет праведный Судия стоящим ошуюю: идите от Мене проклятии во огнь вечный уготованный дияволу и аггелом его, и прочее. и сице с такими страшными догматы воображается крест Господа нашего Исуса Христа, на лицах християн православных с молитвою, яже возгласуют сему святолепному знамению креста Господа нашего Исуса Христа. яже есть сице: Господи Исусе Христе Сыне Божий помилуй нас. и помилуй мя грешнаго, поклон. тако предаша апостоли учеником Его, тако печатлеша кровию святии мученицы. тако прияша святии вселенския соборы. тако дойде до святаго Мелетия. тако страшно засвидетельствова Бог святым Мелетием. тако прият церковь и удержа цело до ныне. сие согласно со святою верою, и с непорочным символом святыя веры. сице держано во християнех, на всяк день от рода в роды. Кто смеет пременити, или приложити или отъяти что, разве от отпадших от веры християнския, иже глаголют хульныя глаголы. И на сию истинну глаголя, яко непокоривыи нашим исправлением зле персты слагают двух сынов воображают, единаго с Отцем, а другаго на землю в плоть сошедша, и по любви соединена. яко же Несторий блядословит, еже глаголют неистовым языком. не знают величества Сына Божия, яко силен есть, со Отцем седети неразлучно, и на землю снити непостижимо, яко вся могий и везде сый и вся исполняя. а не два яко же хульницы глаголют. церковь бо Того поет: яко Отча недра не оставль, сошед на землю Христе Боже, и прочая (глас 7 ирмос песнь 4). Но теми хулится, а нами прославляется, по божественному апостолу (1 Петра зач. 65). инии же на левое рамо возлагают небрегуще о сложении перстов сие подобным разумом махающе. инии же воплощения Господня не воображающе в перстах своих. но крест тремя персты знаменуют слагающе не зело мудрость. и прежде бо совокупляют два перста, а потом третий пригибают глаголя, яко тако Мелетий прописа, и чюдесем затверди. Егда вопрошаем, почто два перста прежде слагаете, а третий потом пригибаете. где сила ваших перстов сложения; где равенство Святыя Троицы, кая два лица прежде совокупляете и почто прежде воплощения Христова Троицею крест знаменуете. и почто прежде вознесения прописуете на челех ваших, глаголя: яко ваша глава Христос седит на небесех. А потом прописуете снитие во утробу девичу, полагающе те три персты на чрево свое. прежде ли Христос вознесыйся на небеса, а потом сниде во утробу девичю; и паки с пупа на десное рамо полагающе руку, мудрствуете вознесение. Знаменуете не прямо; а на шуее рамо полагающе руку, мудрствуете второму пришествию Христову знаменатися. кое согласие вашего мудрования, прежде нарекосте главу небо, а потом нарицаете рамо небо. где равенство главе с раменом; паки мудрствуют полагающе руку на левое рамо, знаменатися второму пришествию Христову на землю. где разум; чему верить; рамена бо человеча стоят равно, а небо со землею не равно стоят. а что глаголете знаменаяся сице развращение мудрствуете о том не пишите, не глаголите. егда вопрошают вас, но вся сия яже воспомянухом молчанием печатлеете. кая сила знамения вашего с такими неправдами. како сатана лгати научивый; убойтеся како предстанем распятому на кресте Господу нашему Исусу Христу в день суда. Той бо нам даде крест свой на прогнание всякаго врага и супостата. Той бо нас научи воображати того со святыми богословскими догматы. яко же выше предложихом во знамении святаго Мелетия патриарха и чюдотворца Антиохийскаго. аще ли речете яко сия не вся обретаются в житии святаго Мелетия. яже вообразихом нам то не равно. обычай бо той сатаны льстиваго, еже изтребляти истинну от божественных писаний а влагати лжу. той и отсюду сиречь от жития святаго Мелетия. еретическими языки вылизав, некую хулу составляет, не могий зрети на силу креста Господня. но сия вся яже прочтосте истиннаго суть прежде бо многих лет, тако прочтох писание. тако слышах глаголанное, тако держу до седин моих. с тем умираю на вск день. с тем стати имам пред страшным Судиею Христом моим. то похулити несть мощно никомуже от человек, разве ненавидящих креста Господня. согласует бо во всем с божественным писанием и со святою верою христианскою. и со символом православныя веры, инии же паки суть воображают крест на лицах своих странным законом, начинающе от Авраама, еже глагола Господь ко Аврааму: яко благословятся о тебе, и о семени твоем вся языки, и прочее. и насилуют воображати крест в пяти перстах, именем Исуса Христа литеры воображающе словенскаго языка, персты своими. и тако усилуют благословляти вся языки словенскаго языка литерами. Егда же вопрошают их которыми литерами благословляху тогда, егда не бе литер словенскаго языка. а вся языки благословляху; подобает ли тако яко глаголете литеры в перстах слагающе, их же несть мощно вообразити в перстах живых рук человеческих; Аще бо восхощеши в перстах учинити литеру слово, то несть мощно, разве учиниши крюк. у слова бо два конца, а у перста живаго един. аще восхощеши учинити хер; то несть мощно. разве учиниши ик. у хера бо четыре конца, а у перстов два конца. а егда восхощеши учинити литеру, I. и та бо два конца имать. а перст живый един, а титлом без которых несть мощно прописати имени Исуса Христа. не спрашивай у них прилога ради иже ко Исусу только пальцы отсечь, а тех перстов не будет не достанет и сложения благословящей руке по вашему. О горе пияным философом. паки аще вся языки тако подобает благословляти по вашему; то прежде по еврейски, по гречески, подобает воображати в перстах живыя руки человеческия. Потом по еллинскому и польскому языку, и во иных иже суть на земли всех 72 языка. и по вашему мудрованию всех их языками слагающе литеры в перстах рук человеческих благословляти. еже срамно есть и воспомянути, но понеже оне срамляхуся сицевых догмат людем не пияным предавати. несть мощно нам непияным сущим, за сие с ними не боротися. разве аще вознебрежем о истинне. где бо и когда сице, от начала веры, даже доныне в перстах рук человеческих выламывало в церкви на сие дело разве зде ныне в России. но да открыет нам Бог иже глаголет во откровении Богословли: се дах пред тобою двери отверсты и никтоже может затворити их. яко малу имаши силу, и соблюл еси слово Мое, и Аз тя соблюду от часа искушения хотящаго приити на всю вселенную. время бо то прииде, Той бо истинный да открыет нам крыемое вещи сея. понеже несть мощно вообразити им литер по их хотению. ниже бо когда воображения в перстах рук человеческих могло быти. сии же усилуют нуждею предаяти та, яко да всех народов в римскую приведут прелесть. да вси поклонятся пестрому зверю, сиречь, римскую папежу. приимут и того развращенныя догматы, наченшу от хуления на Святый Дух. и развращенная знамения креста Христова на лицах християнских. еже римляне развращенно опак воображают. и еже припевати ко органом, аще еще и не внесоша их в церковь. и еже сливати лица Святыя Троицы поюще богохульно глаголюще, Отца и Сына сливающе во едино лице. а Святаго Духа раболепно оставляюще глаголют, благословим Отца Сына и Святаго Духа. потом отъемлюще литеру, иже и змежду Отца и Сына и ко Исусу прилагают с лестию. да человечество Сына Божия разделяют во ин состав от Божества глаголя: да будет ти милость велика от Бога Спаса нашего Иисуса Христа. потом глаголют, и паки един свят един Господь Иисус Христос, и прочая иная развращенная глаголют, и поют. и их же никогда же знаяше церковь Христова, ея же врата адова не одолеют во веки, по словеси Господню. и не требует никакова исправления. того ради яко непогрешити может. исправления требует, непреклонну бо и недвижиму, тоя утверди Христос своею святою кровию, и в ней живет, и в ней царствует. и царствию Его несть конца. сугуб бо есть по естеству, сугубо и царствует. и божественному бо Его величеству не бе числа. тако и конца не будет, еже со Отцем и со Святым Духом. а по человечеству ныне царствует, и царствию Его не будет конец. дондеже положит враги своя подножию ног своих. яко же Павел мудрствует. и тогда будет Бог всяческая во всех вся по апостолу, и тогда будет едино царство Отца и Сына и Святаго Духа. и того ради нам заповеда Господь наш Исус Христос, просити молящися глаголя. да приидет царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли, не подобает нам последовати отступником в их прелесть. иже искупльшаго их Владыки отмещутся, и приводят в скорую себе погибель антихриста имети. сатана действует ухищряюще лукавыя догматы, купно с жидами. да отведет разумы человеческия от распятаго за ны Господа нашего Исуса Христа. да возглаголют хулу на дрожайшую кровь Его Спаса нашего. и того ради вся ныне поучения в людех в законе Моисеове, и во пророцех ветхаго завета. яже вся сия до Иоанна по словеси Господню, а святаго евангелия не хотят не токмо послушати, яко подобает християном, еллинскому блядословию учителей возлюбиша, паче апостолов Христовых, латынския догматы паче учения Христова. прочее чесо ожидати; разве да поклонятся прелести вси живущии на земли. и дадут славу зверю пестрому по писанию. О небрежению, о прелести, о плотскаго мудрования. еже враждует на Бога, слыши небо и внуши земля глаголы рабов Христовых, им же несть уже где главы подклонити. везде гоними отвсюду изгоняеми, их же живых убо ненавидят. а по смерти мертвым покланяются, и без пользы почитают, и зиждуще гробы пророком, украшающе раки праведных. они же вопиют к Богу глаголя, доколе Владыко святый и истинный не судиши и не мстиши крови и гонения нашего от живущих на земли. но сия вся взыскана будут праведным Судиею вскоре. не коснит бо Господь по апостолу, яко же неции коснение мняху, но грядет скоро, не бе доволен сатана в крови святых апостол и святых мученик. но уведав в божественном писании яко развязан бысть от темницы на время, да льстит языки [Апок. глава, 20]. и начат прельщати люди обычаем древния своея злобы, яже в раи бысть. и уведал что глаголет апостол Павел ко евреом (зач. 303). яко многочастне и многообразне древле глагола Бог ко отцем пророки напоследок же дни глагола нам Сыном, Его же положи наследника вскм, Им же и веки сотворил. начат и той скрыватися яко же во змию иногда. ныне же в персты рук человеческих, скрывши в них хулу на Святый Дух прельсти род християнский. аще возможно будет и избранныя; но молитвами святаго Мелетия, да избавлени будем таковыя прелести. сей бо нам сказа яже от ариан хулу, не точию на кресте; но и самыя Святыя Троицы таинство. сей бо вообрази сложение истинно християнских перстов, показа бо соединив, или совокупив три персты, да покажет в них неразделимо единство Святыя Троицы. посем два совокупив, и един пригнув и благослови люди, и прочее. яко же напреди речеся. а противнии глаголют, яко показа Мелетий три персты, разно стояща особь койждо, потом два совокупив, един пригнув, и благослови люди, и прочее. кая зде вера. где образ неразделимыя Троицы юже не образуют. но разделение показует. отнюдуже несть образ веры християнския; но еллинския многобожия еже глаголют. два от трех совокупив, и третий ко двум пригнув благослови люди. где равенство, почто два совокупив, а третий оставляют. кая зде вера образуется разве римская. зри всяк яко не могуще словами боронитися от божественных писаний. за ересь хуления на Святый Дух скрывают хулу в перстах рук человеческих. да покажут в преидущее время в перстах, яко Дух Святый от Отца и Сына исходит от двух третий еже и печатным книгам присовокупиша. да крепко держано будет, а не хотевших приимати таковыя их прелести многих изгнаша, многих уязвиша, многих умертвиша. им же мзда будет на страшном суде Христове в день судный. а еже воображают на лицах своих литеры в перстах IС XС, воображающе и имя Господне вообразити усилующе. яко же речеся, сии со мною яко небрегоша глупейших людей вас паче пияных, еже туман во очи пущати, и на левое рамо прежде возлагати крест. а литерами глаголати суис слово латынское. а еже сказуется суим римским языком да покажут яко правая рука благословляет крестом церковным; а левая своим римским, глаголю опак на левое рамо. а егда вопрошают их, силы такова знамения: отвещают, яко того ради возлагаем прежде на левое рамо, яко Пан наш прежде вступил до пекла. а потом до неба. а более глаголют мудрствовати не велит нам костел римский. О плотскаго мудрования еже враждует на Бога. яко рамена человеча стоят равно, а небо с пеклом не равно стоят, но несть мощно сего толковати прежде збытия дондеже сами возглаголют о своей сей премудрости. не мощно не глаголати всякому ощутити, яко не токмо вся ереси и крещение всех еретик прияша, но и сатаны отрицатися, и на сего плевати на крещении не велят; а последних времен и последних прелестей антихристовых воспомянути не хотят, точию не смеют. аще явно глаголати, яко ничто же будет и не силна яко же Христос глагола во евангелии купно со жидами мудрствуют, яко еще не прииде Христос. но приидет. тако бо уже и поют яко же прияша от прелести глаголя. пою Тя слухом Господи услышах и убояхся. до мене бо идеши, мене ища заблуждьшаго, и прочая. может ли християнин тако мудрствовати; или тако пети; еже до мене бо идеши мене ища заблуждьшаго. Христу пришедшу антихриста поюще, антихриста и ждут. а истиннаго Христа Бога нашего отметаются; церковь бо Христа Бога нашего поет глаголя: пою Тя слухом Господи до мене бо пришед, и мене ища заблуждьшаго, и прочая. или еще глаголют хульницы яко не подобает приимати пресвятыя Богородицы в число родов четырех надесять. аще и евангелист прият или биением им обезчестити Спасову непорочную кротость оболгающе; или еще даде Христос Петрове мзду велию, еже на нем создати церковь, да исповесть Его Сына Божия. или иная безчисленная хуления в новых книгах положенная. о них же нелепо есть глаголати истинну, речение святаго евангелие. аще ли же ни то исполнится божественное писание. скоро еже глаголет день Господень яко тать в нощи приидет. егда бо рекут мир и утвержение, тогда абие нападет на них внезапу всегубительство; ему же несть мощно сбытися. егда вознебрегут прежде о растлении божественных писаниих и церковных догматов. и приемше лесть за истинну изтребят из церкви всяку истинну рекут мощно нам мир и утвержение, и тогда нападет на них всегубительство по божественному писанию. но да взыщет яко же глаголют нам мощно ли неравенства ради перстов погрешити в разуме вещи сея, или ни; аще бо и не равны устроил Бог у руки человеческия. но равныя возмем сподобил чести ни долгота бо ни дебельство не возвышает в лучшее. ниже тонкость смиряет коего от них, на и сопротивных бывает бо в человецех яко мний плотию презвитер от пономаря долгаго почитаем бывает. такожде и господин мал телом от большаго раба не токмо почитаем, но предстояти себе велит со страхом. а раб велик сый послушает его. тоже обрящеши и в Давыде с Голияфом. тоже обрящеши разума полон весь мир, яко не многоплотное величает, не и меншое смиряет. отнюдуже должни суть по немалом что изтрезвившеся отврещися сего своего от перстов суемудрия, а повинутися чудотворному совокупления святаго Мелетия. не хотят о сложении перстов. Пролог февраля 12 день. Скрыжаль лист 807 и 808, и 809, 812, 813. и до конца. не точию но и патриарх бывает менши диякон возрастом, но честию всегда бо той повинуется патриарху. а в перстах ни единаго с другим обрящеши равно. но вся пять равну честь имут. А еже глаголет писание болий быти в вас да будет всех менши, того противнии дуси слышати не хотят, точию да сокрыют лести непрощеннаго нечестия, в сложении перстов. а еже писание глаглет, яко плотское мудрование вражда на Бога, закону бо Господню не покаряется, ни может бо. сие смех им есть, и ругательство. нам же мнится страшнаго сего прещения ничто же быти может. яко мудрование плотское сице вводит во отчаяние, яко несть мощно уже воззрети к Богу, и закону Божию покоритися что дивно яко хулят или от истинны отвращаются; или к басням уклоняются, или лести составляют; не брегуще о святом евангелии, им же бо несть тем кто будет; разве сатаны льстиваго. той бо видя душу в непрощенном нечестии погибающу, поемлет яко свою, и действует яко свое научает хулити Бога, научает смущати Церковь Божию, покорно вводящи всех християн в непрощенное нечестие, сице, яко ниже кровь мученическая очистити не может, сего нечестия. Еже рещи слова на Святый Дух, и смущати церковь Божию: где покаяние; о глубина бездны нечестия. о вражды горее жидовския, но и легеон демонский получи милость от Бога. и аще бы хотел каятися. негли получил бы и оставление. А сие непрощенное нечестие еже рещи едино слово хульно на Святый Дух прежде страшнаго суда, суд приемлет. яко не оставится ему ни в сем веце ни в будущем. зри всяк со вниманием бездонную сию глубину погибели, яко суета есть вся яже надежды в покаянии, не токмо бо слезы не суть достойны и полезны. ниже рыдание, но ниже мученическая кровь пользовати может похулившаго единою. всеми соблазны и всеми грехи обремененных призывает Господь на покаяние. от сего же непрощеннаго нечестия заключи Господь всякое оставление в сем веце, и в будущем. а еже нецыи ласкают друг друга надеждею покаяния уже да во отрадовании поживут. тии сами узрят, реченное; небо и земля мимо идут, а словеса Господня не имут прейти.

Аминь.


Слово, 2.


О Святом Дусе Господе истиннем.

якоже речеся мечь духовный глагол Божий.

а иже похулит Дух Истинный,

сие непрощенное нечестие ни в сем веце ни в будущем.

чтый сия со вниманием мечь духовный глагол Божий.


О христолюбцы! взыщите истины. Бога ради истиннаго; взыщите Истиннаго! крови ради Христовы. взыщите Истиннаго! кого сия не подвигнет ко взысканию взыщите своего ради спасения, да не прельстимся, мощно ли кому любити Христа; отметаяйся словес Христовых; аще мощно; научите мя. аще ли же ни не отметайте, отметающиися приводят себе скорую погибель по писанию. кая уста сравняются со Христовым. испытайте писания. аще обрящите, научите мя ащели же ни не отметайтеся. кое слово сравнится Христову слову. кая богословия уподобися Христовой богословии. Аще обрящете, научите мя. ащели же ни не отметайтеся. кто свят явися не прием святыни от Истиннаго; кто явися праведен не прием правды от Истины. Един есть Истинный иже ни от кого же прият истинства, но сам по своему естеству истинный. сего ради Христос истинный Бог наш, богословствуя о равночестном и соприсносущном Ему истинном Дусе, глаголет сице; егда же приидет Утешитель, Его же Аз послю вам от Отца Дух истинный, иже от Отца исходящь. кая честь сравнится хвале сей, еже есть Дух истинный иже от Отца исходит; всякое слово похвальное приглаголуется и твари но никтоже во твари истинный есть. приимет от Истинна по достоянию кожде а не по естеству. сего ради никтоже есть истинен собою. токмо един Бог Святая Троица сиречь един есть Отец Бог истинный, и един есть Сын Бог истинный, и един Дух Святый Бог истинный. Его же аще наричеши Бога, а не приложиши истинный. то ни что же рекл еси к похвалению истинныя славы Его. аще же наречеши Его Бога, нарицается и тварь. аще наречеши царем, нарицается и тварь. аще наречеши Господем, нарицается и тварь. аще наречеши животворящим, нарицается и тварь. но никто же от сице нарицаемых истинный есть. и того ради нарицается Дух истинный. яко ни от кого же прият величества, но сам по своему естеству велик есть, и всем тварем дает живот и дыхание и движение. вся бо тем живут и движутся, сам же Той ни от кого же величества приемлет, но сам по своему естеству велик и истинен есть. того ради непорочными усты истиннаго Сына Божия нарицается Дух истинный, иже от Отца исходит, что сего наречения более на небеси и на земли. взыщите, аще обрящете научите мя. аще же ни не отметайтеся словес Христовых. страшно бо глаголет Господь. аще пребудите в словеси Моем, воистинну ученицы Мои будите и разумеете истинну. и паки; аминь, аминь глаголю вам, аще кто слово Мое соблюдет, смерти не узрит во веки. а отметающийся Мене, и не приемляй глагол Моих. имать судию слово еже глаголах то судит ему в последний день. и паки, всяк преступаяй и непребываяй во учении Христове, Бога не имать. Оле глубины погибельныя, яко преступления единаго словеси Христова не имети Бога. и сочетану быти еллином по писанию. где суть глаголющии яко святии отцы в символ истиннаго не вложиша. да скажет нам, коея ради вины не вложиша. или коим разумом. како преступили слово Господне. пророк бо пророка не послушав преступив слово Господне токмо хлеба вкусив, и воды испив, тамо идеже повеле Бог, зол явися и убиен бысть от зверя. а ратующиися с Македонием святии отцы за честь истиннаго, и в символе Истиннаго не вложити, дивно есть прочее. скажите ми отметающиися истиннаго. коея ради вины не вложиша святии отцы в символ православныя веры истиннаго. или не вероваша тако, яко Христос рече, или не ведяху о сице страшном запрещении, на отметающихся словес Христовых, или грамоте неумеяху. прочее скажите. аще же скажите, яко не вемы, то ударяетеся по лицу срама ради вашего прежде суда Христова. несть бо тяжчайшаго греха, яко похулити Духа Святаго истиннаго в символе не исповедуем то явися хула. отъемляй бо честь истиннаго, како не хулит. и не хотяй бо хвалити токмо хульник есть по словеси Господню. иже рече несть со Мною на Мя есть, и иже не собирает со Мною расточает. сего ради глаголю вам. яко всяк грех и хула отпустится человеком, а на Святаго Духа хула не отпустится человеком ни в сий век, ни в будущий. жестоко Македонию противу рожну пратися, преможе Христос со святым евангелием вся глаголы противныя. и языки велеречивыя. открывается гнев Божий на всяко нечестие и неправду человек, содержащих истинну в неправде. не первая то напасть на церковь Божию из врат адовых изниче. но Истинный глаголет яко врата адова не одолеют ей. аще бо и непрестанно враг ратует церковь Христову, реки испущает от уст своих да потопит ю но земля работает и творит повеленная. прочеее вопрошаю, как мощно бе преступити святым слово Христово. и не исповедати Истиннаго и не вложити в символ предающе его всему исполнению церковному, и исповедати яко же символ глаголет. и сице не вложивше в символ по словеси Христову истиннаго. и явитися преступником учения Христова, научите мя. аще несть мощно: то не облыгайте святых. страшно бо писание глаголет, яко будут даны зверю уста хульна глаголати на Бога и на святых Его. и отверзе змий уста своя в хулении к Богу хулити имя Его и селение Его, и живущая на небеси. и паки, ища учения от вас вопрошаю. кто в кое время приемше символ без истиннаго, и смеяше приложити истиннаго; несть бо мощно утаитися коему собору, ни времени его. ниже имени наченшаго сие. аще же ни сего весте. то аз вам скажу. кто начат изметати истиннаго от символа православныя веры, и в кое время, и кто по имени и коим разумением. хула бо сия не менши Македония. но и много больши. он бо явно хуляще Дух Святый истинный, глаголет тварь быти того. а не единосущна Отцу и Сыну. они же ныне с помраченою прелестию содержаще истинну в неправде глаголют яко веруем в Духа Святаго Господа истиннаго иже от Отца исходящаго, но несть нам мощно исповедати сице, зане костел святый Римский едино отмещет а другаго не приемлет. а мы унеяты тому повинуемся. несть бо мощно тому блудити в вере, еже он приложил мы приемлем в церковь свою. да сохранит Христос от таковаго раздора, един бо Господь, и едина вера, и едино крещение. и от избытка сердца уста глаголют по словеси Господню. в 2-й главе Откровения Богословля, глаголет бо Дух Божий. и прииде ангел с небесе, имея ключь бездны, и уже великое в руце своей, и ят змию древнюю, иже есть сатана и диявол. и связа его на тысящу лет, и в бездну вверже его. и заключи его и запечатле его над ним да не изыдет оттуду дондеже скончается 1000 лет, да не льстит народов. по скончании же 1000 лет подобает ему разрешену быти на мало время, да льстит народы. кая сила словеси Его, и что есть еже связану быти дияволу на 1000 лет да не льстит народы. и паки развязан бысть на мало время да льстит народы. Оле тайны, яко по связании сатанином явишася престоли и седящии на них, и суд дан бысть им, и прочая. по скончании же тысящи лет, искочив из бездны отторже хоботом своим третию часть звезд небесных, еже есть отступление от веры, звезд церковных. и даде власть свою и престол свой зверю пестрому. по скончании же шести сот лет, паки ухитри по действу сатанину лукавый. второе отпадение от веры звезд церковных. и паки по скончании шестидесяти лет ухитри враг третие отступление от веры звезд церковных. прочее же что по шести летех явися не вемы, а предшедшия три отступления ухитри враг поставити яко да вси отступающии от веры погибнут в непрощенном нечестии, сиречь в хулении пресвятаго и животворящаго Духа Господа истиннаго. в первом бо отступлении похулиша Дух Святый истинный, глаголя Его быти рождение от Отца и от Сына. во втором же отступлении похулиша Дух Святый истинный отвращающеся истинства Его. да не исповедан будет в символе истинный. в третием же отступлении от веры похулиша Дух Святый истинный со оболганием святаго вселенскаго собора. яко забыша святии отцы вложити в символ истиннаго и не точию сие реша. но и все вселенския соборы похулив отвергоша. и вместо их своя новоухищренныя седмосокраментов римских ввести в церковь усилуют. по совету вогнездившеся на западе, иже тогда устремитися ему развратити где благочестие есть. ведый немощь свою, яко врата адова не одолеют церкви Христовой. посылает единых предотечей с прелестными ухищрении, еже хулити Дух истинный. а других посылает воздвигнути внешнюю брань со окрестными, да убиют друг друга, да проходит мечь да развратится ум, да раздвоится совесть в людех. наипаче же во владущиих над людьми. яко да аще и ощутят благочестие от супостат вреждаемо, но не возмогут противу стати им ратным на них нахождения. губитель же рода человеча, и враг веры Христовы. ведый яко время мало имать, грех ради наших Богу попущающу. он всеми силами, и всем своим злокозненным советом усилует. абие единым стремлением отъяти у християн веру, и крещение, и священство; и егда видит яко за сие ратуются божественным писанием и не отступают. тогда абие тщится веру истинную повредити прилоги еретическими, да не познают вернии, но да прельстятся. яко же и прочии отступницы от истинны во лжу. такождеже и крещение истинной едино ведый в церкви Христовой просвещающее тщится отъяти, но не могий. ухищряет соединити с еретическими прилоги, да не познают вернии, но да прельстятся приемше проклятых крещение. подобно же и священство, егда видит от Христа в нас действуемое возложением рук Христовых на апостолы. и от тех даже до нас, без пресечения по преданию святых седми вселенских соборов весь мир просвещающаго, тщится повредити. то все приводит, да приимут вернии и да повредят истинное ложным примешением. да впадут во извержение по страшному святых отец преданию. приемый крещение или жертву еретическую сам неосвящен. ничтоже бо хощет Христос общее имети с велияром. такожде же и церковь Христова, ни мало ни велико ниже аще бы точию подвигнув что кто от еретик изветом и исправления, то все буди анафема во християнех, да не повредится истинное приобщением ересей. весть бо вселукавый страшное слово Господне мир весь осуждающее, яко Духа Святаго не может прияти. яко не видит Его. тем же горе отметающимся истиннаго. и злоковарным советом святых соборы облыгающе, невложением в символ истиннаго. Его же мир не может прияти, а святии бо за истиннаго на смерть себе предаяху. да с миром осуждени не будут. Оле небрежения мирских разумов. како не ощущают вражия злоковарнаго совета, иже поставляет вражду между евангелием и святым вселенским собором. отступницы бо от святых соборов, обтицают море и сушу. ищуще да отвратят весь мир и род християнский, от святых преданий, еже церковь святым евангелием единою верою запечатле. ризу носяще истинну исткану от вышняго богословия, и справляет и славит благочестие великое таинство. ненавидяй же истинны отвращается сам от истинны, и прочих научает отвращатися от истинны точию не явно, но еще глаголют сомненно, и прикровенно и прелестно прельщаеми. а главное уже давно деется отступление от истинны. уже бо совершенно отвратишася, и мало не равняются богоубийцом июдеом да рекут горее тех по реченному: лучше бы было им не познати истинны, нежели познавше отвратитися от Истинны. О люте миру, иже не может прияти Духа истиннаго. и не точию не приемлют но и метутся глаголя. не подобает быти глаголанну аще и веруем во истиннаго [Скрижаль лист 822]. О человече воспомяни что глаголаши, доколе терпит ти Истинный, аще бо сам веруеши во Истиннаго, то кого ради сице слагаеши; по тебе сущии откуду научатся веры, разве от символа. но ныне крещаемии како глаголют без истиннаго, идеже бо несть истинны во крещении; то кий будет. явно бо глаголет Господь, яко Духа Истиннаго мир не может прияти, яко не видит Его, ниже знает Его. иже бо не приемлет в символе Истиннаго по словеси Господню. иже несть со Мною на Мя есть, иже не собирает со Мною, расточает, тем же несть мощно рещи верую но токмо в символе не приемлю. кто сие слово приимет кроме прельщенных, тии бо друг друга тешат боящеся да не от сонмища или чести мира сего изгнани будут. а истинное верующему невозможно инако исповедати, инако веровати, инако же в символе полагати. весть бо верный реченное слово, яко открывается гнев Божий с небеси на всяко нечестие и неправду человек содержащих истинну в неправде, в хуление Духа Святаго Господа истиннаго. не имать прощения ни в сий век ни в будущий. прочее вопрошаю вы изметающих от символа истиннаго. како чают, и како ждут скончания века сего, и жизни будущаго века. и паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, его же царствию несть конца. прежде ли ждеши чаемаго страшнаго суда Христова, или инаго чего прежде суда Христова по писанию. аще речеши, яко подобает быти прежде отступлению. посем подобает явитися сыну погибели противнику превозносящуся паче всякаго глаголемаго Бога, или чтилища. и яко сести ему в церкви Божии аки богу, и показати себе яко бога во всяких знамениих и чюдесех ложных. посем того убиет Господь наш Исус Христос духом уст своих, и упразднит явлением пришествия своего по писанию. то добре рекл еси. но сему удивляюся, яко ждеши прежде отступления, ниже ищеши и небрежеши о отступлении. неужели бысть отступление, аще уже бысть то где бысть, да не прелестию уловят нас, да не впадем в сети его. да не отступим и мы от Бога с ними. да не отвратим слухи наша от Истинны, да не уклонимся к еллинским басням по писанию. люто бо сказует последних дней отступление. яко поклонятся зверю все живущии на земли. и приимут начертание на челе и на десней руце их же имена не суть написана в книгах животных. аще же ощутити отступление по благодати Христовой где бысть; и в кое время. то помысли, како подобает отступившим от веры прочих прельщати, и от веры отводити, да с собою вовлекут в вечную погибель, многими образы, и многими образы и многими разньствы, и многими ухищрении. и многими лестьми сице, яко прельстити аще возможно и избранныя, по словеси Господню. да уготовится путь врагу хотящему весь мир прельстити, и сести ему в церкви яко богу. что есть реченное, како сести ему мощно в церкви Божией аки богу, не будет бо ему мощно сести, донележе Христос в церкви пребывает. внегда же Христос из нея изыдет. тогда он своея лести распространит, не благоволит бо Христос ничтоже общее имети с велияром донележе бо не приимет человек верен догмат лукаваго от прельщенных; никако же Христос отступит от души его, ниже той смеет прикоснутися, тамо идеже Христос живет. такожде же и книги приемшия лукавыя догматы оставляются от Христа, и противный теми действует и ратует церковь Христову. да аще и едину книжицу видит супостат в церкви неповрежденну, сиречь неприемше развращеннаго догмата, не внидет тамо, дондеже изнесена будет прельщенными. опаляетбося Истинною, еже не мощи ему внити тамо идеже Христос пребывает. но сия вся действует враг со своими угодники малыми антихристы, сиречь предотечами его. его же пришествие хощет быти по действу сатанину, еже отвести от Бога весь мир лукавыми догматы, сице яко нашими же книгами нас же обличати будут. лжуще на Христа и святое евангелие. лжуще на святых апостол, лжуще на святыя вселенския соборы, лжуще на святую соборную и апостольскую церковь. а книги их тогда, точию имя соборных святых книг содержати имут. а по истинне все лукавства исполнени будут. то бо будет дело, и ныне есть лукавых предотечей, еже истребляти от книг истинну, и влагати лжи помраченную тму. и яко же рехом, всяку святыню имать повредити. наченши от веры, и крещения и священство, и знамение честнаго креста, и честных икон благоухищреннаго начертания благоискуство. и святых книг превращение ухитрит. и нравом христианским писаных и держимых по преданию святыя соборныя церкве руганием дерзнув осмеяти вся та из книг изметающе, а своя небывалая в церкви влагающе и с еретики соединяющеся, и веру их и крещение и священство приемлюще. и теми своими делы всякаго християнства по святым правилом себе лишающих, и лукавому себе присвояющих. и сице всемирной их прелести, антихристу путь устрояющих, и мнящихся быти християне, погибают в небрежении, работающе чреву и сластем мира сего ругающеся благочестивым християном, и нехотящим приимати их лукавых нововводных и богомерских прилогов, и превратов. глаголют како можете разумети неведущи многих разных языков. ниже риторства, ни философии учащеся. ваше дело приимати то, иже мы страждущем, и нам дана власть знати в словесех силу, что приимати от божественных писаний, и что отметати, да не пременится наше предприятое, донележе вси людие будут едино стадо, под единым пастырем, прежде скончания мира. егда же рекут благочестивии, яко не знаем кроме единаго, разве истиннаго Спаса нашего, Той нам есть пастырем Начальник ныне в день века, иже есть и будет. а еже глаголете вы быти исправлению прежде скончания мира. и единому пастырю, то словесем Господа нашего Исуса Христа противне. глаголет бо Господь во святом евангелии, егда приидет Сын Человеческий обрящет ли веру на земли. и яко же бе пред потопом ядяху и пияху женяхуся, и прочая [Лк. зач. 87,88]. и егда рекут мир и утверждение тогда нападет на них всегубительство [к солун. зач. 275]. прелесть бо последняя не исправлению виновна быти глаголется. но всегубительству, и от Бога отчюждению, и к сатане присвоению, яко же глаголет писание. и поклонятся зверю вси живущии на земли, их же имена не суть написана в книгах животных, но никто же от прельщенных речет, яко прельщен есть и яко прельстихся, яко Бога похулив, яко еретическую похвалив веру аще и арианин кто будет, аще македонянин, но еще и хвалится глаголя. яко християнин есть. яко благочестив, яко величаю Бога яко Христа почитаю. яко евангелию покаряюся, и апостолам повинуюся, и святых почитаю. что сия глаголы возмогут ему в день Господень имущему в вере богохулныя догматы. единою бо проглаголав лукавый догмат и возлюбив его, все христианство похулив есть и единою похулив истиннаго и пребывает держащеся хуления, како может похвалити Истиннаго. несть бо мощно от единых уст происходити хуле и хвалению. похуливый аще и хвалит во иных Бога, не приимет Бог хвалы его по реченному. всяк имеяй в себе ересь и хуление; чюждый Христа является, и всуе Христа имеет, по реченному: не всяк глаголяй Ми Господи Господи, внидет в царство небесное. но мнози услышат не вем вас. евномиева бо ересь менши всех зрится. зане во едино погружение, точию крещают со елинны осуждаются по святым правилом. а хулники на Святый Дух где явятся непрощенным бо нечестием недугуют. и несть им части ни жребия во кресте Христове, ни во смерти Его, ни в воскресении Его. отрицающиибося перваго воскресения. како второе возрадуются. блажен бо рече и свят иже имать часть в первом воскресении. на сих бо вторая смерть не имать области, и прочая: не глаголю на каникулы, не глаголю рече мы веры еретическия не приемлем, но крещения их не отторгамся. потому что крещают во имя Отца и Сына и Святаго Духа. тако же и священства хиротонию незаглажену имут. Оле безумия омраченных, како глаголете веры не приемлем, а крещения не отвращаетеся. у него же вера зла, како крещение добро может быти. такожде и священство. аще бо рече будет в дому сын мира, то почиет на нем мир ваш. ащели же ни, то к вам возвратится глаголет Господь. и всяк епископ или презвитер приемый еретическое крещение, или жертву, абие не священ. и чюжд християнства, по правилом святых отец. апостол глаголет, едино бо есть Господь, едина вера, едино крещение. тем же несть мощно обрести другаго Бога разве единаго. аще и мнози суть глаголемии бози по апостолу. но един есть Истинный. а глаголемии ложни суть вси. такожде же и вера едина есть истинная. а глаголемии ложнии суть вси. такожде и крещение едино есть истинное. аще и мнози суть крещения глаголемая, но едино есть истинное. а глаголемии яже от еретик все крещения ложни суть и чужи християнства. тако сатана вас прельстил не знати ниже взыскати истинны. Кто Бог есть разве Единаго живущаго в Сионе. кая есть вера, разве единыя положенныя в Сионе, и кое ино крещение, разве единаго истиннаго положеннаго в Сионе, и коим разумом богословия велит нам знати едино истинное крещение, а не разньством разума. всяк бо иже не знает единаго истиннаго Бога во Святой Троицы единаго Бога, еллин есть по своему злочестию. и всяк не знаяй единыя истинныя веры яже во Святую Троицу единаго Бога, еллин есть по своему злочестию. и всяк не знаяй единаго крещения, еже есть во имя Отца и Сына и Святаго Духа во едино Божество, а не в ересь не во Ариево злочестие, ни в Македониево злочестие в вере, чужд християнства. како может благочествовати в крещении. како снидет Просветитель. како послужит вода рукам вражиим. всяк бо зловерный враг есть стихиям. аще и повинул есть Господь суете тварь неволею, воздыхает и болезнует, чающе свобождения, да не работает врагом Божиим по писанию. истинным же точию другом Христовым истинно во Святую Троицу крещающим с радостию работает тварь. ащели же кий любо буди от еретик крещает глаголя во имя Отца и Сына и Святаго Духа. не верует яко Святая Троица есть Отец и Сын и Святый Дух. Бог един есть и равночестен и единосущен и сопрестолен, а не два ниже три бози яко блядословят еретицы, ариане, и македониане, и прочии. или яко новыя македониане непрощенным нечестием недугующе хулницы Святаго Духа Господа истиннаго. к таковых действу не снидет благодать, но добре глаголют святых отец правила. яко еретическое крещение несть крещение, но осквернение. и помоливыйся с еретики чюжд будет христианства. помоливыйся бо с еретики свою молитву глаголя, а не еретическую. но понеже тех молитвам приобщил есть свою молитву, и того ради отвращается Бог не точию молитвы но и християнства его, множае паче гневит Бога крещение от еретик, яко еретицы суть крещающии во злую свою веру, крестят хуляще Бога во Святой Троицы единаго. какова их есть вера мерска Богу, тако бо и крещение, нань же никогда же призрит Бог, ниже действует но яко же еллинов и июдеов отвращается Бог. такожде и священство, но мерзость запустения видяй бо враг разнословия погибель человеческую равно есть что еже от церкви отпасти и в ересь уклонитися. сице и от еретик что приемшему чюжду быти христианства не могий кого привести к себе в ересь, какову любо буди, то сам глаголет приими мя с моею ересию. и злоковарным советом. ухищряет слово яко крещенный от еретик некрещен есть, и освященный неосвящен есть. и теми злобами двема злоковарно настоит, истребити истинное крещение, и истинное священство. да лестию введет в злочестие, и ухитрити свою мерзость запустения по писанию. но горе приемлющим от злоковарных крещение, или священство. и лучше бы им не родитися, сиречь умрети во утробе матерни. прочее умолчю нежели соблазнити сим единаго от человек. а иже глаголют яко римляне яко не суть прокляти, не бе бо тогда их ереси. егда святыя соборы еретик проклинаху. да ведят вси таковии, яко римляне отступили от веры в последняя времена. близ пришествия антихристова, и кая ересь той ереси сравнится в злобе. зане вся ереси прежде бывшия ухитрил враг, да отведет от Бога верных християн в злочестие бесовы, а не сам собою, бе бо связан тогда да не льстит народов дондеже скончается 1000 лет. по скончании же 1000 лет развязан есть по писанию на мало время, да льстит паки народы. и абие искочив из бездны, отторже хоботом своим папежем римским третию часть звезд церковных. и поверже их на землю, сиречь под ноги своя, еже владети ими сице преждебывшия ереси привлачит к римской яко всем повинутися той во свое время, и быти всех ересей приятелищу невозбранну и приимати всяку ересь не истязуя крещение ни священства. токмо единаго соединения сиречь унии с римским костелом, иже есть дщерь в Вавилоне, и град сам, седящая на звери червленном, пияна кровию святых по писанию, на мало время отступление от веры в веце сем ко идолослужению и ересем. но та вся проповеданна и обличаема беяху святыми пророки. римская же прелесть отступление самем Духом Святым Господем истинным явственно проповедана всему миру. и святаго апостола Павла глаголюща сице; яко Дух явственно глаголет. яко в последняя времена отступят нецыи от веры, внемлюще духовом льстивым и учением бесовским, от истинны слух отвратят и басням уклонятися, и во умножении льстивых словес вас уловят, и прочая. тем же римское отступление и в последняя времена збывшееся, мерзейше есть Богу всех отступления прежде бывших. зане приятелище бысть всем ересем, и всем нечистотам по действу сатанину, их же приемлюще и с теми соединяющеся является ныне всех ересей источник и бездна прелести. А еже глаголют подобницы. яко не суть прокляти римляне. аще и еретицы суть, но сии глаголют не ведуще писания, ни силы Божия в них. и вся бо ереси хулят Святаго Духа явно, и без прикровения, яже мощно ощутити многим и отвратитися. А сии помраченною прелестию врази суще наши, подражают нас, присвояюще благочестивых нарицают раба быти Духа Святаго Отцу и Сыну, но исхождению Того глаголют быти от Отца, и Сына блядословят хулно. еже бо исходити Тому от Отца и Сына рабско есть. и под временем а не единосущна Отцу, еже глаголют явно хулницы суть на Святый Дух. и явно преступницы по свидетельству Сына Божия глаголюща: Дух истинный иже от Отца исходит. римляном же приемше совет лукав еже хулити Дух истинный и прилагати и от Сына. нужда им настоит от того же лукаваго совета. еже не нарицати Истиннаго, никто же бо есть Господь истинный, токмо един Творец всех тварей видимых и невидимых. яко выше рехом, хулницы не ощущают своея погибели, ни прелести вражия, дерзают противитися словесем истиннаго Бога и Спаса нашего Исуса Христа. и аще нарицают Того Бога истиннаго а небрежением Христовых словес жидове являются, а не христиане. иже бо аще разорит едину заповедей сих малых, разорит его Господь и мний наречется во царствии небеснем, сиречь тамо мучен будет, идеже будет сатана и кланяющиися ему, осуждением мучими. и се есть мний наречется во царствии небеснем. тем же аще за малую заповедь сице страшно осуждает Господь. то коими за страшную и великую заповедь, наипаче же свидетельство Господа нашего Исуса Христа. о Святом истинном Дусе иже от Отца исходит, не смей приложити и от Сына, обоя суть сия хуления на Святый Дух и непрощенное нечестие по словеси Господню. видиши ли страшное прещение, ни ли вострепещиши всеми уды своими, яко уне есть небу и земли превратитися, нежели слову Христову пременну быти, или не приемлему быти. небо рече и земля мимо идет. словеса же Моя не мимо идут. и отметаяйся Мене, и не приемляй глагол Моих имать судию слово, еже глаголах то судит ему в последний день, коего собора хощеши, или хощеши коего суда, ищеши на римское отступление указания, или не видиши яко сам Господь прежде всех святых соборов, и прежде тех отступления осудил их есть. и непрощенным нечестием удавишася преступающе словеса Господня. страшная. кая ересь дерзнула, сице востати на отметание словес Христовых. разве римская. вси бо еретики не смеяху отвращати словес Христовых. но толкованием развращенным смущающеся погибоша. римляне же явная словеса Христова отвергоша, и отвратишася еже есть Дух истинный, иже от Отца исходит, в самом главнейшем спасении, еже есть Дух истинный. отвергошася словеси Христова, а самой главнейшей погибели еретической еже и от Сына себе положиша. к сему что речем, разве прилагающим приложит Господь язвы по писаниих. а отъемлющих отъемлет Бог часть их от книг животных. в последняя бо времена последних прелестей несть мощно обличити. кроме святаго евангелия и святых апостольских словес, и сие самого токмо сущесловия, а толкования вся развращенна суть. и того ради Господь [Лк. зач. 87] бегающим в последнее время от прелести, назад неоглядываяся велит бежати, поминающе жену Лотову. егда же Того вопросиша апостоли глаголюще, где Господи. он же рече, идеже будет труп, сиречь святое евангелие, тамо соберутся и орли. о своих бо словесех Господь страшно заповедует глаголя: небо и земля мимо идут, словеса же Моя не мимо идут. и паки, не приемляй словес Моих, имать слово еже глаголах. то слово судит ему в последний день. яко Аз о себе не глаголах, но Отец посла Мя Той Мне заповедь даде. что реку и что возглаголю, всяк преступаяй учение Христово, Бога не имать по писанию. Зде зрите отступления рачители, в киих винах обретостеся. отметающеся словес Христовых, еже есть Дух истинный, иже от Отца исходит, не мози отметати Истиннаго, не мози приложити и от Сына, не отпуститбося сие нечестие, ни в сей век, ни в будущий, по словеси Господню. июдеи бо вероваху пророком приносящим заповедь от Бога Отца. нам же не пророком, но сам Сын Слово Отчее. прием от Отца заповедь, что речет к вам, и что возглаголет. страшно запрещает нам да не отметаемся реченных ниже да прилагаем умолченных, да не з жидами часть приимем. дерзающим отметати или приложити к слову Господню судит им Бог. аще бо рече пребудите в словеси Моем, воистинну ученицы Мои будите. и разуместе истинну, истинна свободит вас. тем же несть мощно быти ученику, и не разумети истину не пребывающему во словесех Господа нашего Исуса Христа.

Ему же слава со Отцем и со Святым Духом ныне и присно и во веки веком,

Аминь.

  1   2   3   4   5   6   7



Похожие:

Рукопись xvii-го столетия iconА. Н. Островский комик XVII столетия (1872)
Три действия в воскресенье, в петровское заговенье, 2 июня; эпилог 4 июня
Рукопись xvii-го столетия iconДокументы
1. /Эпидемия/Эпидемия/01_Воля к Жизни(1998).txt
2. /Эпидемия/Эпидемия/02_На...

Рукопись xvii-го столетия iconКровавый октябрь в москве
Рукопись стала дополняться анализом причин, хода и последствий этого конфликта. Недостающий фактический материал мы взяли из сообщений...
Рукопись xvii-го столетия iconОсновные даты внешней политики, 30-е гг. XVII в конец XVII в. 1632-1634 гг. – русско-польская война «Смоленская война»

Рукопись xvii-го столетия iconПрирода языка в лингвоконструировании XVII века
Лингвоконструирование – движение по созданию искусственного “идеального” языка – было чрезвычайно популярным в Европе, и в особенности...
Рукопись xvii-го столетия iconРусская Православная Церковь в последней трети xvii-го – начале xviii-го веков
...
Рукопись xvii-го столетия iconЭкономическое развитие Европы XVII – XVIII века (в схемах) Ученика 7-а класса лицея имени Д. Кантемира
Социально-экономическое развитие Молдовы во второй половине xvii-середине XVIII веков
Рукопись xvii-го столетия iconДокументы
1. /РУКОПИСЬ.DOC
Рукопись xvii-го столетия iconСправк а
Выдана авторам сей рукописи для предъявления куда следует в том, что рукопись прошла
Рукопись xvii-го столетия iconLe Petit Prince Chapitre XVII

Рукопись xvii-го столетия iconВладислав Ходасевич, Николай Попов счастливое заблуждение или выбор пьеретты
Беловая рукопись интермедии (рукой неустановленного лица вероятно, Н. Попова) находится в цгали. Там же хранятся и черновые заметки...
Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©podelise.ru 2000-2014
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Документы

Разработка сайта — Веб студия Адаманов