В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 icon

В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4



НазваниеВ неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4
Дата конвертации02.07.2012
Размер318.94 Kb.
ТипДокументы
1. /Благовещение (2003).docВ неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4

В Неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на 4. Глас 4.

Подобен: Званный свыше:

Ущедрив тварь Зиждитель, милосердием же Своим прекланяемь, во утробу Девы Богоотроковицы вселитися спешит. К Нейже великий прииде архангел, радуйся, провещавая, Богорадованная: ныне с Тобою Бог наш. Не ужасайся мене Царева архистратига: обрела бо еси благодать, юже погуби Ева прежде прамати Твоя и зачнеши и родиши Отцу Единосущнаго. [Дважды.]

Странно есть слово твое и воззрение, странны твои глаголы и возвещения, Мариа ко ангелу: да не прельстиши Мене, Дева бо есмь, брака не знающи: глаголеши, яко зачну Необыменнаго: и како вместит утроба Моя, Егоже величества небесная вместити не могут? Авраамов кров да научит Тя ныне, Бога вместивый прообразующий издалеча Дево, Богоприятную Твою утробу.

В Назарет ныне град пришед, град Тя одушевлен Царя Христа Гавриил лобызает вопия Тебе: радуйся, благословенная Богорадованная, приимеши во утробе Твоей Бога воплощаема, и Тобою человечество на древнее блаженство за благоутробие призывающа, благословен чрева Твоего Божественный Плод безсмертный подаяй миру очищение, и велию милость.

Слава, и ныне, глас 1:

В шестый месяц архистратиг послан бысть к Тебе Деве и Чистей, возвестити Тебе слово спасения, вкупе же и звати Тебе: радуйся обрадованная, Господь с Тобою. Родиши Сына Превечнаго из Oтца, и спасет люди Своя от грех их.

На стиховне самогласен дне. Глас 7:

Виноград насадивый, и делатели призвавый, близ есть Спас: приидите пощения подвижницы мзду восприимем, яко богат есть давец и милостив: мало делавше, приимем душевную милость.

Ин самогласен. Глас 6:

В разбойническия помыслы впад Адам, прельстися умом, и уязвився душею, лежаше наг заступления: ни священник же прежде закона внят ему, ниже левит по законе воззрев нань: токмо Ты пришедый Боже, не от Самарии, но от Богородицы: Господи слава Тебе.

Мученичен: Мученицы Твои Господи, не отвергошася Тебе, ни отступиша от заповедей Твоих: тех молитвами помилуй нас.

Слава, и ныне, глас 4:

В шестый месяц послан бысть архангел к Деве Чистей, и радоватися Eй прирек, благовести из Нея Избавителю проити. Темже приимши целование, зачат Тя Превечнаго Бога, несказанно благоволившаго вочеловечитися, во спасение душ наших.

Тропарь праздника, ектениа малая, и отпуст.

На Велицей вечерни, по обычном псалме, поем Блажен муж, первый антифон.

На Господи воззвах, стихиры на 10: Триоди подобны 3, и праздника 7.

Трипеснца подобны господина Иосифа. Глас 3.


Подобен: Велия Креста:

Великия вернии во время покажем воздержания труды: яко да славу великую получим, милостию великаго Бога избавляеми пламене геенскаго.

Время пощения ныне преполовивше, начало божественнаго жития яве покажем, и в конец добродетельнаго жительства достигнути тепле потщимся: яко да приимем сладость нестареемую.

Иный господина Феодора. Глас 7.

Подобен: Под кров Твой:

Преполовивше сей священный пощения путь, к будущему радостию потецем, благотворения елеем души помазавше, яко да сподобимся Христа Бога нашего, и Божественным страстем поклонитися, предварити и страшное и святое Воскресение.

Стихиры праздника, глас 6.

Подобен: Всю отложивше:

Совет превечный открывая Тебе Oтроковице, Гавриил предста, Тебе лобзая и вещая: радуйся, земле ненасеянная: радуйся, купино неопалимая. Радуйся, глубино неудобозримая: радуйся, мосте к небесeм преводяй, и лествице высокая, юже Иаков виде: радуйся, Божественная стамно манны: радуйся, разрешение клатвы: радуйся, Адамово воззвание, с Тобою Господь. [Трижды.]

Являешися Мне яко человек, глаголет нетленная Oтроковица ко архистратигу, и како вещаеши глаголы паче человека? Со Мною бо рекл eси Богу быти, и вселитися во утробу Мою. И како буду, глаголи Ми, вместилище пространное, и место священия, херувимы Превосходящаго? Да не прельстиши Мене лестию, не бо познах сласти, браку eсмь непричастна: како убо Oтроча рожду? [Дважды.]

Бог идеже хощет, побеждается eстества чин, глаголет безплотный, и яже паче человека содеваются, моим веруй истинным глаголом, Всесвятая Пренепорочная. Oна же возопи: буди Мне ныне по глаголу твоему, и рожду Безплотнаго, плоть от Мене заимствовавшаго, яко да возведет человека, яко eдин силен, в первое достояние, срастворением. [Дважды.]

Слава, и ныне, глас тойже, самогласен:

[Иоанна монаха:] Послан бысть с небесе Гавриил архангел, благовестити Деве зачатие: и пришед в Назарет, помышляше в себе, чудеси удивляяся: о како в вышних непостижим Сый от Девы раждается! Имеяй престол небо, и подножие землю, во утробу вмещается Девичу! На Негоже шестокрилатии, и многоoчитии зрети не могут, словом eдинем от Сея воплотитися благоизволи. Божие eсть слово настоящее. Что убо стою, и не глаголю Деве: радуйся Благодатная, Господь с Тобою: радуйся, Чистая Дево, радуйся, Невесто Неневестная: радуйся, Мати Живота, благословен Плод чрева Твоего.

Вход, прокимен дне, и чтения праздника 3.

Бытия чтение. [Глава 28.]

Изыде Иаков от студенца клятвеннаго, и иде в Харрань. И обрете место, и спа тамо. Зайде бо солнце: и взят от камения места того, и положи возглавие себе, и спа на месте оном, и сон виде: И се лествица утверждена на земли, eяже глава досязаше до небес, и ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней. Господь же утверждашеся на ней, и рече: Аз Бог Авраамов отца твоего, и Бог Исааков, не бойся: земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему. И будет семя твое яко песок земный, и распространится на море, и Ливу, и север, и на востоки: и возблагословятся о тебе вся колена земная, и о семени твоем. И се Аз с тобою сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши: и возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе. И воста Иаков от сна своего, и рече: яко eсть Господь на месте сем, аз же не ведех. И убояся, и рече: яко страшно место сие, несть сие, но дом Божий и сия врата небесная.

Прoрочества Иезекиилева чтение. [Главы 43 и 44.]

Тако глаголет Господь: будет от дне осмаго и прочее, сотворят иереи на олтари всесожжения вашего, и прииму вы, глаголет Адонаи Господь. И обрати мя на путь врат святых внешних, зрящих на востоки, и сия бяху затворена. И рече Господь ко мне: врата сия затворена будут, и не отверзутся, и никтоже пройдет сквозе их, яко Господь Бог Израилев пройдет ими, и будут затворена. Яко Игумен сядет в них снести хлеб, по пути Еламских врат внидет, и по пути его изыдет. И введе мя по пути врат святых сущих к северу, прямо храму: и видех, и се исполнь славы храм Господень.

Притчей чтение. [Глава 9.]

Премудрость созда себе дом, и утверди столпов седмь. Закла своя жертвенная, и раствори в чаши своей вино, и уготова свою трапезу. Посла своя рабы, созывающи с высоким проповеданием на чашу глаголющи: Иже есть безумен, да уклонится ко мне. И требующим ума рече: Приидите, ядите мой хлеб, и пийте вино, еже растворих вам. Оставите безумие, и живи будите, и взыщите разума, да поживете, и исправите разум в ведении. Наказуяй злыя, приимет себе безчестие: обличаяй же нечестиваго, опорочит себе, обличения бо нечестивому раны ему. Не обличай злых, да не возненавидят тебе: обличай премудра, и возлюбит тя. Даждь премудрому вину, и премудрший будет: сказуй праведному, и приложит приимати. Начало премудрости, страх Господень, и совет святых, разум. Разумети бо закон, помысла есть благаго: сим бо образом многое поживеши время, и приложатся тебе лета живота.

И посем ектениа: Рцем вси: Таже, Сподоби Господи: и Исполним вечернюю:

На литии стихиры праздника, самогласны 3, глас 1:

[Византиево:] В шестый месяц архистратиг послан бысть к Тебе Деве и Чистей, возвестити Тебе слово спасения, вкупе же и звати Тебе: радуйся обрадованная, Господь с Тобою. Родиши Сына Превечнаго из Oтца, и спасет люди Своя от грех их.

[Анатолиево:] В месяц шестый послан бысть с небесе Гавриил архангел, во град Галилейский Назарет, принести Oтроковице радость благовещения: и пришед к Ней, возопи глаголя: радуйся обрадованная, Господь с Тобою. Радуйся, вместилище невместимаго eстества: Eгоже бо небеса не вместиша, утроба Твоя вмести, Благословенная. Радуйся, честное Адамово воззвание, и Eвино избавление, и радость мира, и веселие рода нашего.

Послан бысть Архангел Гавриил с небесе от Бога к Деве нескверней, во град Галилейский Назарет, благовестити ей страннаго образа зачатие. Послан бысть раб безплотен ко одушевленному граду и двери мысленней возвестити Владычняго пришествия снитие. Послан бысть воин небесный ко Пресвятыя Славы Палате, проуготовати Зиждителю жилище неотъемлемо. И пришед к Ней взываше: радуйся, престоле огнезрачный, четверозрачных преславнейший: радуйся, седалище Царя Небеснаго. Радуйся, горо несекомая, приятелище пречестное: в Тебе бо все исполнение вселися Божества телесно, благоволением Отца присносущнаго и содейством Всесвятаго Духа. Радуйся, обрадованная, Господь с Тобою.

Слава, и ныне, глас 2:

Благовествует Гавриил Благодатней днесь: радуйся, Неневестная Мати, и Неискусобрачная. Не удивляйся странному моему зраку, ни ужасайся, архангел бо eсмь. Змий прельсти Eву иногда: ныне же благовествую Тебе радость, и пребудеши нетленна, и родиши Господа, Пречистая.

На стиховне стихиры самогласны, глас 4:

В шестый месяц послан бысть архангел к Деве Чистей, и радоватися Eй прирек, благовести из Нея Избавителю проити. Темже приимши целование, зачат Тя Превечнаго Бога, несказанно благоволившаго вочеловечитися, во спасение душ наших.

Стих: Благовестите день от дне спасение Бога нашего.

Языка, eгоже не ведяше, услыша Богородица, глаголаше бо к ней архангел благовещения глаголы: отoнудуже верно приимши целование, зачат Тя превечнаго Бога. Темже и мы радующеся вопием Ти: из Нея воплотивыйся непреложно, Боже, мир мирови даруй, и душам нашим велию милость.

Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля.

Се воззвание ныне явися нам: паче слова Бог человеком соединяется, архангеловым гласом прелестъ отгоняется: Дева бо приемлет радость, земная быша небо, мир разрешися первыя клятвы. Да радуется тварь, и гласы да воспоет: Творче и Избавителю наш, Господи слава Тебе.

Слава, И ныне: глас 4.

[Андрея Иеросалимита:] Днесь радость благовещения, девственное торжество, нижняя с вышними совокупляются, Адам обновляется, и Eва первыя печали свобождается: и сень нашего существа, обожением Приемшаго смешение, Церковь Божия бысть. О таинства! образ истощания неведомь, богатство благости несказанно. Ангел служит чудеси: Девича утроба Сына приемлет: Дух Святый низпосылается: Oтец свыше благоволит: и изменение oбщим творится советом. В немже и имже спасшеся, вкупе с Гавриилом к Деве возопиим: радуйся, Oбрадованная, из Неяже спасение Христос Бог наш, eже по нам прием eстество, к Себе возведе. Того моли спастися душам нашим.

На благословении хлебов, тропарь праздника трижды, глас 4:

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует, темже и мы с ним Богородице возопиим: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

И чтение праздника.

На Утрени

На Бог Господь: тропарь праздника трижды. Глас 4.

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует, темже и мы с ним Богородице возопиим: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

И глаголем три кафисмы.

По 1-й кафисме, оба седальны в Триоди, без ектении.

Седален господина Иосифа. Глас 3.

Подобен: Красоте девства:

Краснейшее время наста, достохвальный день возсия воздержания братие, потщимся очиститися, яко да явимся чисти Сотворшему, и красоту Его получим, молитвами Того родившия, единыя Чистыя Богоматере.

Слава, и ныне, господина Феодора. Глас 7.

Подобен: Господи, мы есмы:

Господи, давый нам предварити днешний день, седмицу святую предсияющую светло, Лазарево от мертвых востание страшное, сподоби рабы Твоя страхом Твоим преити поприще пощения все совершающия.

И чтение.

По 2-й кафисме ектениа, и седален праздника, глас 1-й.

Подобен: Гроб Твой:

Великий воевода невещественных Ангел, во град Назарет представ, Царя возвещает Тебе, Пречистая, веков и Господа, Радуйся, глаголя Тебе, благословенная Марие. Непостижимое и несказанное чудо, человеков обновление.

Слава, и ныне, тойже: и чтение праздника.

По 3-й кафисме седален праздника, глас 3.

Подобен: Красоте девства:

Днесь вся тварь радуется, яко еже радуйся, Тебе глаголет архангел, Благословенная, Честная и Пречистая Мати Христа Бога. Днесь омрачается змиино шатание: клятвы бо праотчи разрешается соуз. Темже и непрестанно вопием Ти: радуйся, обрадованная.

Слава, и ныне, тойже.

По чтении же даются свещи братии.

По полиелеи седален, глас 4.

Подобен: Удивися Иосиф:

Гавриил с Небесе, еже радуйся, зовет Честней, яко зачнет во чреве Превечнаго Бога, словом концы составльшаго. Темже Мариам отвещаваше: безмужна есмь и как рожду Сына: безсеменное рождение кто виде? И сказуя глаголаше ангел Богородице и Деве: найдет на Тя Дух Святый и сила Вышняго осенит Тя.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Послан бысть Гавриил к Деве Марии, и возвести Ей неизглаголанную радость, яко безсеменно зачнет и не истлевает. Родиши бо Сына, Превечнаго Бога, и спасет люди Своя от грех их: и свидетельствует Пославый мя вопити Тебе благословенная, еже радуйся: Дева родиши, и по рождестве паки пребудеши Дева.

И чтение праздника.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа, ихже стихи повторяюще поем:

От юности моея мнози борют мя страсти, но Сам мя заступи, и спаси Спасе мой.

Ненавидящии Сиона, посрамитеся от Господа, яко трава бо огнем будете изсохше.

Слава: Святым Духом всяка душа живится, и чистотою возвышается, светлеется Троическим единством священнотайне.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 4: Благовестите день от дне спасение Бога нашего. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви, вся земля. Всякое дыхание:

Евангелие от Луки, зачало 4. [Лк. 1, 39 – 49, 56.]

Воставши же Мариам во дни тыя, иде в горняя со тщанием, во град Иудов:

Вставши же Мария во дни сии, с поспешностью пошла в нагорную страну, в город Иудин,

И вниде в дом Захариин и целова Елисавет.

И вошла в дом Захарии, и приветствовала Елисавету.

И бысть яко услыша Елисавет целование Мариино, взыграся младенец во чреве ея: и исполнися Духа Свята Елисавет,

Когда Елисавета услышала приветствие Марии, взыграл младенец во чреве ее; и Елисавета исполнилась Святого Духа,

И возопи гласом велиим, и рече: благословена Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего:

И воскликнула громким голосом, и сказала: благословена Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего!

И откуду мне сие, да приидет Мати Господа моего ко мне?

И откуда это мне, что пришла Матерь Господа моего ко мне?

Се бо, яко бысть глас целования Твоего во ушию моею, взыграся младенец радощами во чреве моем:

Ибо, когда голос приветствия Твоего дошел до слуха моего, взыграл младенец радостно во чреве моем;

И блаженна Веровавшая, яко будет совершение глаголанным Ей от Господа.

И блаженна Уверовавшая, потому что совершится сказанное Ей от Господа.

И рече Мариам: величит душа Моя Господа,

И сказала Мария: величит душа Моя Господа,

И возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем:

И возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем,

Яко призре на смирение рабы Своея: се бо, отныне ублажат Мя вси роди:

Что призрел Он на смирение рабы Своей; ибо отныне будут ублажать Меня все роды;

Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его.

Что сотворил Мне величие Сильный, и свято имя Его.

Пребысть же Мариам с нею яко три месяцы и возвратися в дом свой.

Пребыла же Мария с нею около трех месяцев и возвратилась в дом свой.


По 50-м псалме стихира праздника, глас 2. Самогласна:

Благовествует Гавриил Благодатней днесь: радуйся, Неневестная Мати, и Неискусобрачная. Не удивляйся странному моему зраку, ни ужасайся, архангел бо eсмь. Змий прельсти Eву иногда: ныне же благовествую Тебе радость, и пребудеши нетленна, и родиши Господа, Пречистая.

Канон праздника, глас 4: ирмос по дважды: тропари на 12. Катавасиа праздника. А идеже трипеснец, и поем канон праздника, со ирмосом на 6: и трипеснец, на 8. Катавасиа, ирмос Триоди, оба лика вкупе.

Канон Благовещения, творение кир Феофана, егоже краегранесие по алфавиту, до 8-й песни. Глас 4.

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся Тоя чудеса.

Да поет Тебе, Владычице, движа свирель духовную, Давид праотец Твой: послушай Дщи радованнаго гласа от ангела, радость бо возвещает Тебе неизглаголанную.

Ангел возопи: Вопию Тебе, веселяся, приклони ухо Твое, и вонми ми, Божие возвещающу безсеменное зачатие, обрела бо еси благодать пред Богом, еяже никогдаже обрете другая, Всечистая.

Богородица рече: Да разумею, ангеле, твоих глагол силу, како будет, еже рекл еси? Глаголи явственнейше. Како зачну Дева сущи Отроковица? Како же и Мати буду Зиждителя Моего?

Ангел возопи: Лестно мя вещати помышляеши, яко мню, и радуюся, зря Твое утверждение. Дерзай, Владычице, Богу бо хотящу, удобь скончаются и преславная.

Трипеснец господина Иосифа. Глас 3.

Ирмос: Воды древле:

Наша помышления божественным ралом возделавше божественнаго пощения, добродетелей клас плодопринесем, яко да не взалчем во веки, наслаждающеся сладостию неиждиваемою радующеся.

Многолетныя страсти внутрь ношу, омрачающия окаянную душу мою, к Твоей безлетне Слове, безначальнаго Отца силе непобедимей, сокрушенным сердцем припадаю и молюся: ущедри, и спаси мя.

Доброе пощение питает сердца, умащающее помышления богоугодная, и страстей бездну изсушающее, тучами умиления очищает, верою хвалу приносящих Вседержителю.

Богородичен: Многоименитая Отроковице, радуйся святая Дево, Богородительнице Марие, верных похвало, клятвы избавление, лествице небесная, недомысленное чудо, купино неопалимая, земле неделанная.

Иный господина Феодора, глас 7.

Ирмос: Поим Господеви:

Живоносному Древу поклонившеся, отсюду идем путем пощения к страсти Христовой радующеся.

Христу последующе, отвержемся мира, и возмем крест на рамо, соображающеся Его Божественным страстем.

Троичен: В трех Лицех, пресущное едино Божество, воспоим вси Отца, и Сына, и Святаго Духа.

Богородичен: Егоже родила еси недомысленно, тления не разумевши Чистая, Иисуса Спаса умилостиви ныне о рабех Твоих.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Егда в славе приидеши со ангелы, судити всяческим, добрый ответ дати Тебе Христе, нас сподоби.

Катавасиа: Поим Господеви, погрузившему всю силу фараонову в мори, победную песнь, яко прославися.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия духовно утверди, в Божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Богородица рече: Оскуде князь от Иуды, время наста прочее, в неже явится языков надежда, Христос. Ты же, како Сего рожду Дева сущи, скажи?

Ангел возопи: Ищеши от мене уведети Дево, образ зачатия Твоего, но той несказанен есть, Дух же Святый зиждительною силою осенив Тя совершит.

Богородица рече: Моя прамати приемши разум змиин, пищи Божественныя изгнана бысть, темже и Аз боюся целования страннаго твоего, стыдящися поползновения.

Ангел возопи: Божий предстатель послан есмь, Божественный поведати Тебе совет. Что мене боишися, Всенепорочная, паче Тебе боящагося? Что благоговееши мне, Владычице, Тебе честно благоговеющему?

Катавасиа: Твоя песнословцы, Богородице:

Седален праздника, глас 8.

Подобен: Свирелей пастырских:

Слово Божие на землю ныне сниде, ангел предста, вопия Деве: радуйся, Благословенная, Яже печатию едина сохраншися, во утробе приемши Предвечнаго Слова и Господа, да от прелести спасет, яко Бог, род человеческий.

Слава, и ныне, глас тойже:

Подобен: Повеленное:

Послан бысть с небесе архистратиг Гавриил от Бога, скоро предста ко одушевленному граду, глаголя к Ней явственно: Зиждителя приимеши, Дево, во утробе, и родиши Сего непреложне с плотию. Темже послан есмь возвестити Тебе странное рождество Чистая, и стою зовя Тебе: радуйся, Невесто Неневестная.

Песнь 4.

Ирмос: Седяй в славе, на Престоле Божества, на облаце легце, прииде Иисус Пребожественый, нетленною дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Богородица рече: Священную некую Деву раждающую, слышах пророка, древле Еммануила прорекша. Хощу же разумети, како Божества растворение, естество человеческое претерпит?

Ангел возопи: Явила есть купина, неопальна пребывши, приемши пламень, обрадованная Всепетая, на Тебе таинства преславное: по рождестве бо пребудеши Чистая Приснодева.

Богородица рече: Освещаемь сиянием Бога Вседержителя, истины проповедниче, глаголи Гаврииле истиннейшая: како нетленне бывши чистоте Моей, Слова рожду, с плотию Безплотнаго?

Ангел возопи: Со страхом Тебе, яко раб Госпоже предстою, с боязнию Отроковице, ныне смотрити стыждуся Тебе. Яко бо дождь на руно снидет на Тя Слово Отчее, яко благоволи.

Катавасиа: Седяй в славе:

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Богородица рече: Разумети не могу твоих словес известия: чудеса бо быша множицею, Божественною силою чудодействуема, знамения и образы законнии, роди же дева неискусомужне никогдаже.

Ангел возопи: Дивит Всенепорочная, и странно бо чудо Твое, Едина бо Ты всех Царя приимеши во утробе воплощаема, и Тя прообразуют пророческая речения, гадания и законнии образы.

Богородица рече: Всеми Невместимый, и всеми Невидимый, како Сей может во чреве Девиче вселитися, еже Сам созда? Како же и зачну Бога Слова, собезначальна Отцу и Духу?

Ангел возопи: К Твоему праотцу Давиду обещався посадити от плода Твоего чрева, на престоле царства его. Иаковлю Тя доброту, едину избра в словесное селение.

Катавасиа: Ужасошася всяческая:

Песнь 6.

Ирмос: Возопи прообразуя погребение тридневное, пророк Иона в ките Богу моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

Богородица рече: Глагол твоих, Гаврииле, глас радованен приемши, веселия Божественнаго исполнихся: радость бо поведаеши и веселие возвещаеши безконечное.

Ангел возопи: Тебе дадеся радость, Богомати Божественная, Тебе, еже радуйся, вся тварь вопиет, Богоневесто: Ты бо едина Мати Сына Божия пронаречеся Чистая.

Богородица рече: Евы Мною ныне да упразднится осуждение, да воздастся Мною долг днесь, Мною заимствование древнее да дастся преисполнено.

Ангел возопи: Обещася Бог Аврааму праотцу, благословити в семене его языком, Чистая, Тобою же конец обещание приемлет днесь.

Катавасиа: Возопи прообразуя:

Кондак праздника, глас 8.

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Икос: Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже радость возсияет: радуйся, Еюже клятва исчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание: радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы: радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище: радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, звездо, являющая Солнце: радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь: радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.

И чтем Пролог.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Богородица рече: Свет невещественный поведая, в вещественне телеси совокупляемь, за милосердие многое, светлое Благовещение, Божественная проповедания, ныне взываеши Ми: благословен, Всечистая, Плод Твоего чрева.

Ангел возопи: Радуйся, Владычице Дево, радуйся Пречистая, радуйся, приятелище Божие, радуйся свещниче Света, Адамово воззвание, Евы избавление, горо святая, преявственное священие и чертог безсмертия.

Богородица рече: Душу очисти, и тело освяти, Церковь сотвори Мя вместительну Бога, скинию Богоукрашену, одушевлен храм наитием Пресвятаго Духа, и Жизни Чистую Матерь.

Ангел возопи: Яко многосветлую свещу, и Богоделанен чертог, вижу Тя ныне яко злат кивот, закона Подателя приими, Богоневесто, благоизволившаго человеческое избавити Тобою тленное существо.

Катавасиа: Не послужиша твари:

Песнь 8.

Ирмос: Слыши Отроковице Дево Чистая, да речет убо Гавриил, совет Вышняго древний истинный: буди к приятию готова Божию, Тобою бо Невместимый с человеки поживе, тем и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Богородица рече: Ум всяк побеждается земных, отвеща Девица, ищущи, яже ми вещаеши, преславная: слышах твоя словеса, но боюся, ужасающися, да не лестию Мя, яко Еву, далече послеши от Бога, но обаче се вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Се Тебе недоуменное разрешится, глаголет к сим Гавриил, добре бо рекла еси, вещь неудобопостижна. Словесем Твоих устен повинующися прочее, не сумнися яко льсти, якоже вещи веруй. Аз бо радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Закон сей от Бога есть человеком, Непорочная абие глаголет, от общия любве рождество происходит. Не вем супружника сласти всеконечно, како убо глаголеши, яко рожду? Боюся, еда лесть глаголеши. Но обаче се вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Глаголы, яже мне вещаеши, Чистая, ангел паки глаголет, обычая есть рождества человеков смертных. Истинно Бога Тебе обещаваю, паче слова же и смысла воплощаема, яко весть, из Тебе. Темже и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Являешимися Мне истины вещатель, рече Дева, радости бо общия пришел еси благовестник. Душу убо очистих с телом, и по глаголу твоему буди Мне, да вселится Бог в Мя, к Немуже вопию с тобою: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Иный.

Ирмос: Вавилонская пещь:

Вредными змия прелестьми извлачимь, и прельщаемь умом по вся дни, язве моей прилагая язву, Спасе зову Ти: врачу болящих, обрати и спаси мя.

Постився воскреси отроча Соманитиды древле, укрепляемь Елиссей яве Духом: мы же умертвившеся сладострастием, живоносным постом вернии оживимся.

Ниневитяны спасл еси Господи Человеколюбче, древле покаявшияся, в плачи и посте, яко благоутробен: нас же милостию Твоею ущедри, недоумеющих делы исповедатися Тебе.

Богородичен: По рождестве нетленно пребывшая Всенепорочная, избави, молимся Чистая, от тли рабы Твоя, верно поющия единомышлением души: благословите дела Господня Господа.

Иный.

Ирмос: Страшнаго херувимом:

Воздержания с Богом крепость имуще вернии, прочее юношески тецем святое поприще, и венцы приимем.

Безплодие зря многоболезненныя моея души, еще потерпи Христе, и не посецы мене, якоже смоковницу оную проклятую.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Единоначальная Троице, и Триипостасная Единице, Отче, Сыне и Душе, от всяких избави искушений и бед Тя воспевающия.

Богородичен: Радуйся, горо Божия: радуйся, присносветлая свеще: радуйся, новое небо: радуйся, уме блистаяйся: радуйся, храме Господень: радуйся Всепетая.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Страшное Твое испытание помышляя Христе, ужасаюся, трепещу, и вопию: неизмерную имеяй велию милость, спаси мя окаяннаго.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

Катавасиа: Страшнаго херувимом, и чуднаго серафимом, и миру Творца, священницы, и раби, и дуси праведных, пойте, благословите, и превозносите Его во веки.

На 9-й песни паки вжигают свещи братия.

Честнейшую не поем, но поем припев праздника: Благовествуй земле радость велию, хвалите небеса Божию славу. Таже ирмос: Яко одушевленному: подобне и 2-й лик припев, и ирмос: и к прочим тропарем праздника тойже припев. У трипеснца же к тропарем припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Песнь 9.

Ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту, да никакоже коснется рука скверных. Устне же верных, Богородице, немолчно, глас ангела воспевающе, с радостию да вопиют: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Паче смысла заченши Бога, естества обычая утаися, Отроковице, Ты бо в рождестве матерскаго избежала еси тленнаго естества и превышши сущи. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная Господь с Тобою.

Како точиши млеко, Дево Чистая? Не может изрещи язык землен. Странну бо естества показуеши вещь, законнаго рождества устав преходиши. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Тайно во святых писаниих глаголася о Тебе, Мати Вышняго: лествицу бо древле Иаков Тя образующую видев, рече: степень Божия сия. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Чудное священноявленному Моисею, купина и огнь показа чудо, ищай же конца в прехождении времен, во Отроковице Чистей рече, узрю. Ейже яко Богородице да речется: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Даниил Тя гору нарече мысленную, Родительницу же Божию Исаия, видит же яко руно Гедеон, Давид же священие глаголет, дверь же Тя ин. Гавриил же Ти взывает: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Иный.

Ирмос: Новое чудо:

Чашу божественную исполнивши ныне умиления, постная благодать яве, созывает вся верныя, вопиющи с веселием: приидите, насладитеся, пиянство страстей отложивше, да будущаго сподобитеся утешения.

Близ суд, внемли душе, совестию попецыся, и делай добре, тебе неосуждену присно соблюдающая: аще бо себе зде разсуждаем, никакоже тамо осудимся без свидетелей, идеже повиннии осуждаются.

Начала, силы, престоли, серафими, господьства, и власти, и херувими, ангели, архангели, Бога молите, пощения время прейти нам, Сему угодная творящим, да яко раби благоугодившии славу получим.

Богородичен: С мученики, с пророки, Рождшую Тя, с преподобными всеми Христе молящуюся приими присно, о рабех прогневавших Тя, единаго Человеколюбца Владыку, Егоже небеснии чинове трепещут.

Иный.

Ирмос: Паче естества:

Тихое плавание пощения, духовным дыханием преплывше, ко пристанищу страстей Христовых, достигнути помолимся.

Хананеи поревновав, помилуй мя вопию Ти, Сыне Давидов Боже, и исцели мою изнемогшую душу, якоже оныя дщерь.

Троичен: Божества Естество, единствующее Единицу, и начертаньми треми тройствующее, Отца, и Сына, и Духа воспоим.

Богородичен: Во чреве заченшая непостижимаго Слова, и Сего без семене плоти рождшая, моли прилежно спастися душам нашим.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Оправдавый мытаря, очисти мя вопиюща: и мне грешному милостив буди, всех Судие, прощая моя согрешения.

И последи ирмос Триоди.

Ирмос: Паче естества Матерь, и по естеству Деву, едину в женах благословенную, песньми вернии Богородицу величаем.

И праздника припев, и ирмос оба лика вкупе: Яко одушевленному Божию кивоту:

Светилен праздника дважды.

Подобен: Со ученики:

Ангельских сил архистратиг послан бысть от Бога Вседержителя к Чистей и Деве, благовестити странное и неизреченное чудо. Зане Бог, яко человек, из Нея младодействуется без семене, назидаяй весь человеческий род: людие, благовестите обновление мира.

Слава, и ныне:

Подобен: Жены услышите:

Еже от века днесь познавается таинство Божие, Бог Слово, Сын Девы Марии, за милосердие бывает, и радость Благовещения Гавриил просвещавает. С нимже возопием Ей: радуйся, Мати Господня.

На хвалитех, Всякое дыхание: и поем стихиры, на 4: глас 1.

Подобен: Небесных чинов:

С небесных кругов слетев Гавриил в Назарет, прииде к Деве Марии, вопия Eй: радуйся, зачнеши Сына, Адама древнейшаго Творца веков и Избавителя вопиющих Тебе: радуйся, Чистая.

Соприсносущное Слово пребезначальнаго Oтца, не разлучився горних, ныне предста дольним, ради крайняго благоутробия, милость прием, eже на ны поползновения и Адамову нищету восприем, вообразися в чуждее.

Гавриил Деве благовестие с небесе принес, вопияше: радуйся, зачнеши во чреве Твоем Тобою вместимаго, невместимаго же всеми: и рождающая явишися, от Oтца прежде денницы Возсиявшаго.

Пресущественное Слово, плотию вселився в Тя, Отчим советом, Богородице Дево, назда род иже по нам, падший от древния клятвы. Тем еже радуйся Тебе вси, Мати Христова, со ангелом вопием верно.

Слава, и ныне, глас 2, самогласен:

[Феофаново:] Еже от века таинство открывается днесь, и Сын Божий, Сын Человечь бывает: да хуждшее восприем, подаст ми лучшее, солгася древле Адам, и бог возжелев быти не бысть: Человек бывает Бог, да бога Адама соделает. Да веселится тварь, да ликовствует естество, яко архангел Деве со страхом предстоит, и еже радуйся приносит, печали сопротивное: за милосердие милости вочеловечивыйся, Боже наш, слава Тебе.

На стиховне Триоди, самогласен дне дважды, и мученичен. Глас 8:

Впадшему в разбойники уподобихся аз, Владыко всех прегрешеньми моими упад, и от них немилостивно уязвихся: но не остави мене неисцельна, не от Самарии, но от Пречистыя Девы пришедый, Иисусе спасительное имя, помилуй мя.

Мученичен: Что вы наречем святии? херувимы ли? яко на вас почил есть Христос. Серафимы ли? яко непрестанно прослависте его. Ангелы ли? тела бо отвратистеся. Силы ли? действуете бо чудесы. Многая ваша имена, и большая дарования: молите спастися душам нашим.

Слава, и ныне, праздника, глас тойже:

Да веселятся небеса, и радуется земля: ибо Oтцу соприсносущный, собезначальный и сопрестольный, щедростию прием и человеколюбную милость, Себе постави во истощание, благоволением и советом Oтчим и во утробу вселися Девичу, предочищенную Духом. О чудесе! Бог в человецех, Невместимый в ложеснах, Безлетный в лето: и eже преславнее, яко и зачатие безсеменно, и истощание несказанно, и таинство eлико. Бог бо истощавается, и воплощается, и зиждется, ангелу к Чистей зачатие глаголавшу: радуйся Обрадованная, Господь с Тобою, имеяй велию милость.

Таже, Благо есть: единожды. По Отче наш: тропарь праздника. Ектениа, и 3 великия поклоны, без отпуста Утрени, и дается святый елей братии, поется же и стихира самогласна. И час 1-й (без кафисмы). Тропарь и кондак праздника. И в конец 3 поклоны великия, и молитва: Христе Свете истинный: и отпуст.

В 3-й же час дне исходим со кресты с литиею вне монастыря: и возвращшеся входим в трапезу, и поем час 3-й и 6-й с кафисмами, без поклонов. Тропарь и кондак праздника. На часех же в кампан не ударяем.

На 6-м часе поем тропарь паремии Триоди, и прочая по чину их:

На 6-м часе тропарь пророчества. Глас 3:

Яко беззакония наша восташа на ны, воскресни Господи помози нам: Ты бо еси Отец наш, кроме бо Тебе иного не знаем.

Прокимен, псалом 83, глас 4: Олтари Твоя Господи сил, Царю мой, и Боже мой. Стих: Коль возлюбленна селения Твоя Господи сил.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 37, ст. 33 – 38. Глава 38, ст. 1 – 6.]

Тако глаголет Господь на царя Ассирийска: не внидет в сей град, ниже пустит нань стрелу, ниже возложит нань щита, ниже оградит окрест его ограждения: Но путем, имже прииде, темже возвратится, и в град сей не внидет. сия глаголет Господь: Защищу град сей, еже спасти его Мене ради, и ради Давида раба Моего. И изыде ангел Господень, и изби от полка Ассирийска сто осмьдесят пять тысящ: и воставше заутра, обретоша вся телеса мертва. И отыде возвращься Сеннахирим царь Ассирийский, и вселися в Ниневии: И внегда покланятися ему в дому Насараху отечествоначальнику своему, Адрамелех и Сарасар сынове его убиша его мечми, сами же убежаша во Армению, и воцарися Асордан сын его вместо его. Бысть же в то время, разболеся Езекиа до смерти, и прииде к нему Исаиа пророк сын Амосов, и рече к нему: сия глаголет Господь, устрой о дому твоем, умираеши бо ты, и не будеши жив. И обрати Езекиа лице свое к стене, и помолися к Господеви, глаголя: Помяни Господи, како ходих пред Тобою со истиною, и сердцем истинным, и угодная пред Тобою сотворих, и плакася Езекиа плачем великим. И бысть слово Господне ко Исаии глаголя: Иди, и рцы Езекии: тако глаголет Господь Бог Давида отца твоего: услышах молитву твою, и видех слезы твоя, се прилагаю к летом твоим, лет пятьнадесять. И от руки царя Ассирийска избавлю тя, и град сей, и защищу о граде сем.

Прокимен, псалом 84, глас 8: Яви нам Господи милость Твою, и спасение Твое даждь нам. Стих: Благоволил еси Господи землю Твою, возвратил еси плен Иаковль.

И чтем слово, емуже начало: Паки радость Благовещения.

Присовокупляем же и 9-й час с кафисмою и чтением. Посем блаженна скоро без пения и без поклонов: Помяни нас Господи: Лик небесный: Слава: Лик святых ангел: Ослаби, остави: По Отче наш, кондак праздника. Господи помилуй, 40. Слава, и ныне: Честнейшую: И поклоны 3 великия, и молитва: Всесвятая Троице: и отпуст.

И поем Вечерню без кафисмы, и без поклонов.

На Господи воззвах: поем Триоди самогласен дне, дважды, без мученична, и подобны Триоди 3: и праздника 3, глас 4, самогласны стиховныя: В шестый месяц: и архангела, 3, глас 1: Подобен: Всехвальнии мученицы: К 11 же стиху припев: Творяй ангелы Своя духи: Слава, и ныне, глас 6. Самогласен: Послан бысть:

Триоди самогласен дне, глас 7.

Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

Якоже впадый в разбойники и уязвен, тако и аз впадох от моих грехов, и уязвена есть душа моя: к кому прибегну исцелитися? токмо к Тебе душ же и телес врачу: излей на мя Боже великую Твою милость.

Иный самогласен, глас 4.

Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.

Прегрешивше от преступления перваго, от райския сладости и наслаждения ведени быхом в безчестнейшую жизнь: добродетелей бо подобающаго и хвальнаго жития совлекшеся прегрешеньми, яко в разбойники впадохом: исполу же мертвы есмы, прегрешивше от спасительных учений Твоих, но молим Тя от Марии явившагося, и безстрастно страстем приближившагося Владыку: обяжи наша яже от греха прибывшия струпы, и безмерное Твое милосердие изливай на ны, Твое исцелительное попечение, яко Человеколюбец.

Стихиры подобны Трипеснца, господина Иосифа, глас 3.

Подобен: Крестоявленно:

Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.

Давый нам пощения время обратитися и живым быти, и никакоже погибнути, Слове Божий, сподоби всех благоугодити Тебе добре, и теплым умилением послужити Тебе Христе, якоже блудница оная целомудренная и честная, иногда миром и излияньми теплых слез, прегрешений приимши оставление.

Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.

Якоже слепый от сердца зову Ти: Сыне Божий, просвети мои очи сердечныя. Якоже верная хананеа вопию Ти: помилуй мя Щедре, ибо душу беснующуюся имам в сластех: юже пременив от тьмы страстей, прочее жити чисте сотвори, да славлю Твою многую благостыню.

Иный, господина Феодора, глас 8.

Подобен: Богозванный мученик:

Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.

Богосветлая благодать воздержания, возсиявши нам днесь солнца светлее, души наша просвещает, якоже облаки страсти греховныя отгоняющи. Сего ради вси притецем, благодушно сию лобызающе: радующеся совершаем божественное поприще того, егоже в веселиих учреждающеся возопиим Христу: освяти Блаже, сие совершающия верно.

Стихиры праздника самогласны, глас 4:

Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.

В шестый месяц послан бысть архангел к Деве Чистей, и радоватися Eй прирек, благовести из Нея Избавителю проити. Темже приимши целование, зачат Тя Превечнаго Бога, несказанно благоволившаго вочеловечитися, во спасение душ наших.

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Языка, eгоже не ведяше, услыша Богородица, глаголаше бо к ней архангел благовещения глаголы: отoнудуже верно приимши целование, зачат Тя превечнаго Бога. Темже и мы радующеся вопием Ти: из Нея воплотивыйся непреложно, Боже, мир мирови даруй, и душам нашим велию милость.

Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Се воззвание ныне явися нам: паче слова Бог человеком соединяется, архангеловым гласом прелестъ отгоняется: Дева бо приемлет радость, земная быша небо, мир разрешися первыя клятвы. Да радуется тварь, и гласы да воспоет: Творче и Избавителю наш, Господи слава Тебе.

Архангела стихиры, глас 1:

Подобен: Всехвальнии мученицы:

Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.

Гавриил великий, ум боговиднейший, светозарный и спасительный, Свет трисолнечный зрит, и поет с вышними чины божественное и страшное пение: молит даровати душам нашим мир и велию милость.

Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.

Великое таинство, первее ангелом неведомое, и прежде век соблюдаемое, единому уверися тебе Гаврииле: и сие единей поведал еси Чистей, в Назарет пришед. С Неюже моли, даровати душам нашим мир и велию милость.

К 11 стиху припев: Творяй ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный.

Света сый исполнь присно, и творя хотение, и скончавая повеления Вседержителя, начальниче ангелов, Гаврииле всеизрядне, любовию тя чтущия спасай, присно прося, даровати душам нашим мир и велию милость.

Слава, и ныне, глас 6, самогласен:

[Иоанна монаха:] Послан бысть с небесе Гавриил архангел, благовестити Деве зачатие: и пришед в Назарет, помышляше в себе, чудеси удивляяся: о како в вышних непостижим Сый от Девы раждается! Имеяй престол небо, и подножие землю, во утробу вмещается Девичу! На Негоже шестокрилатии, и многоoчитии зрети не могут, словом eдинем от Сея воплотитися благоизволи. Божие eсть слово настоящее. Что убо стою, и не глаголю Деве: радуйся Благодатная, Господь с Тобою: радуйся, Чистая Дево, радуйся, Невесто Неневестная: радуйся, Мати Живота, благословен Плод чрева Твоего.

Иерей же творит проскомидию в стихиры.

Вход со Евангелием, Свете тихий:

Прокимен, и чтения дне.

Бытия чтение. [Глава 13 ст. 12 – 18.]

Аврам же вселися в земли Ханаанстей: Лот же вселися во граде окрестных стран, и вселися в Содоме. Человецы же сущии в Содоме зли, и грешни пред Богом зело. Бог же рече Авраму, повнегда разлучитися Лоту от него: воззри очима твоима, и виждь от места, идеже ты ныне еси, к северу, и ливе {югу}, и к востоку, и морю. Яко всю землю, юже ты видиши, тебе дам ю, и семени твоему во веки. И сотворю семя твое яко песок земный: аще кто может исчести песок земный, то и семя твое изочтет. Востав пройди землю в долготу ея, и в широту, яко тебе дам ю, и семени твоему во век. И отселився Аврам, пришед вселися у дуба Мамврийскаго, иже бяше в Хевроне: и созда ту жертвенник Господу.

Притчей чтение. [Глава 14, ст. 27 – 35. Глава 15 ст. 1 – 4.]

Страх Господень источник жизни, творит же уклонятися от сети смертныя. Во мнозе языце слава царю: во оскудении же людсте сокрушение сильному. Долготерпелив муж, мног в разуме: малодушный же крепко безумен. Кроткий муж сердцу врач: моль же костем сердце чувственно. Оклеветаяй убогаго, раздражает Сотворшаго и: почитаяй же Его, милует нищаго. Во злобе своей отринется нечестивый: надеяй же ся на Господа, своим преподобием праведен. В сердце блазе мужа почиет премудрость: в сердцы же безумных не познавается. Правда возвышает язык, умаляют же племена греси. Приятен цареви слуга разумный: своим же благообращением отъемлет безчестие. Гнев губит и разумныя: ответ же смирен отвращает ярость, а слово жестоко воздвизает гневы. Язык мудрых добрая свесть: уста же безумных возвещают злая. На всяком месте очи Господни сматряют злыя же и благия. Исцеление языка древо жизни: храняй же его, исполнится духа.

И праздника два.

Исхода чтение. [Глава 3.]

Вниде Моисей в гору Божию Хорив: явися же ему ангел Господень в пламени огненне из купины, и виде, яко купина горяше огнем, и купина не сгараше. Рече же Моисей: прешед узрю видение великое сие, что яко не сгарает купина? Якоже виде Господь, яко приступает видети, призва его Господь, из купины глаголя: Моисее, Моисее. он же рече: что есть? И рече: не приближися семо. иззуй сапог от ногу твоею: место бо, на немже ты стоиши, земля свята есть. И рече ему: Аз есмь Бог отца твоего, Бог Авраамов, и Бог Исааков, и Бог Иаковль. отврати же Моисей лице свое, стыдяше бо ся зрети пред Богом. Рече же Господь к Моисею: видя видех озлобление людей Моих, иже во Египте, и вопль их услышах от насильствующих в делех. Вем бо болезнь их, и снидох еже изъяти их от руки египтян, и извести их от земли оныя, и ввести их в землю благу и многу, в землю точащу мед и млеко.

Притчей чтение. [Глава 8.]

Господь созда мя начало путей Своих, в дела Своя: Прежде век основа мя в начале, прежде неже землю сотворити, и прежде неже бездны соделати, прежде неже произыти источником водным: Прежде неже горам водрузитися, прежде же всех холмов раждает мя. Господь сотвори страны и пустыни, и концы населены под небесем. Егда готовяше небо, с Ним бех: и егда отлучаше Себе престол на ветрех. Егда крепки творяше вышния облаки, и яко тверды полагаше источники поднебесныя: Внегда полагати морю предел его, и воды не мимоидут уст его, и крепки творяше основания земли, бех к Нему подобна. Аз бех, о нейже радовашеся, по вся же дни веселяхся пред лицем Его, на всяко время.

Таже ектениа малая, и возглас Трисвятаго: Яко Свят еси, Боже наш: и Трисвятое.

Прокимен, глас 4: Благовестите день от дне спасение Бога нашего. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля.

Апостол ко Евреем, зачало 306. [Евр. 2, 11 – 18.]

Братие, святяй и освящаемии, от Eдинаго вси: eяже ради вины не стыдится братию нарицати их, глаголя:

Братья, освящающий и освящаемые, все – от Единого; поэтому Он не стыдится называть их братиями, говоря:

Возвещу имя Твое братии Моей, посреде церкве воспою Тя.

Возвещу имя Твое братиям Моим, посреди церкви воспою Тебя.

И паки: Аз буду надеяся Нань. И паки: се, Аз и дети, яже Ми дал eсть Бог.

И еще: Я буду уповать на Него. И еще: вот Я и дети, которых дал Мне Бог.

Понеже убо дети приобщишася плоти и крови, и Той приискренне приобщися техже, да смертию упразднит имущаго державу смерти, сиречь диавола,

А как дети причастны плоти и крови, то и Он также воспринял оные, дабы смертью лишить силы имеющего державу смерти, то есть диавола,

И избавит сих, eлицы страхом смерти чрез все житие повинни беша работе.

И избавить тех, которые от страха смерти через всю жизнь были подвержены рабству.

Не от ангел бо когда (воистинну) приемлет, но от семене Авраамова приемлет:

Ибо не ангелов восприемлет Он, но восприемлет семя Авраамово.

Отнюдуже должен бе по всему подобитися братии, да милостив будет и верен первосвященник в тех, яже к Богу, во eже очистити грехи людския.

Посему Он должен был во всем уподобиться братиям, чтобы быть милостивым и верным первосвященником пред Богом, для умилостивления за грехи народа.

В немже бо пострада, сам искушен быв, может и искушаeмым помощи.

Ибо, как Сам Он претерпел, быв искушен, то может и искушаемым помочь.


Аллилуиа, глас 1: Снидет яко дождь на руно, и яко капля каплющая на землю. Стих: Будет имя Его благословено во веки, прежде солнца пребывает имя Его.

Евангелие Луки, зачало 3. [Лк. 1, 24 – 38.]

Во днех онех зачат Eлисавет жена Захариина, и таяшеся месяц пять, глаголющи:

В те дни зачала Елисавета, жена Захарии, и таилась пять месяцев и говорила:

Яко тако мне сотвори Господь во дни, в няже призре отъяти поношение мое в человецех.

Так сотворил мне Господь во дни сии, в которые призрел на меня, чтобы снять с меня поношение между людьми.

В месяц же шестый послан бысть ангел Гавриил от Бога во град Галилейский, eмуже имя Назарет,

В шестой же месяц послан был ангел Гавриил от Бога в город Галилейский, называемый Назарет,

К Деве обрученней мужеви, eмуже имя Иосиф, от дому Давидова: и имя Деве Мариам.

К Деве, обрученной мужу, именем Иосифу, из дома Давидова; имя же Деве: Мария.

И вшед к Ней ангел рече: радуйся, Благодатная: Господь с Тобою: благословена Ты в женах.

Ангел, войдя к Ней, сказал: радуйся, Благодатная! Господь с Тобою; благословенна Ты между женами.

Oна же видевши смутися о словеси eго и помышляше, каково будет целование сие.

Она же, увидев его, смутилась от слов его и размышляла, что бы это было за приветствие.

И рече ангел Eй: не бойся, Мариам: обрела бо eси благодать у Бога.

И сказал Ей ангел: не бойся, Мария, ибо Ты обрела благодать у Бога;

И се зачнеши во чреве, и родиши Сына, и наречеши имя Eму Иисус.

И вот, зачнешь во чреве, и родишь Сына, и наречешь Ему имя: Иисус.

Сей будет велий, и Сын Вышняго наречется: и даст Eму Господь Бог престол Давида oтца Eго:

Он будет велик и наречется Сыном Всевышнего, и даст Ему Господь Бог престол Давида, отца Его;

И воцарится в дому Иаковли во веки, и Царствию Eго не будет конца.

И будет царствовать над домом Иакова во веки, и Царству Его не будет конца.

Рече же Мариам ко ангелу: како будет сие, идеже мужа не знаю?

Мария же сказала ангелу: как будет это, когда Я мужа не знаю?

И отвещав ангел рече Eй: Дух Святый найдет на Тя, и сила Вышняго осенит Тя, темже и раждаемое Свято наречется Сын Божий.

Ангел сказал Ей в ответ: Дух Святый найдет на Тебя, и сила Всевышнего осенит Тебя; посему и рождаемое Святое наречется Сыном Божиим.

И се Eлисавет южика Твоя, и та зачат сына в старости своей: и сей месяц шестый eсть eй нарицаемей неплоды,

Вот и Елисавета, родственница Твоя, называемая неплодною, и она зачала сына в старости своей, и ей уже шестой месяц,

Яко не изнеможет у Бога всяк глагол.

Ибо у Бога не останется бессильным никакое слово.

Рече же Мариам: се Раба Господня: буди Мне по глаголу твоему. И отыде от Нея ангел.

Тогда Мария сказала: се, Раба Господня; да будет Мне по слову твоему. И отошел от Нее ангел.


И прочая Божественныя Литургии Златоустаго.

Вместо Достойно, поем ирмос: Яко одушевленному:

Причастен: Избра Господь Сиона, и изволи его в жилище Себе.




Похожие:

В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconСоставила: воспитатель Черносвитова Н. Н
Начните готовиться за неделю или даже две до самого торжества. Привлечение к подготовке самого ребенка принесет вашему сыну или дочке...
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconПрограмма Нахимовского праздника 7 июля 2012 г. В музее-заповеднике «Хмелита»
Торжественная часть праздника. Поднятие Андреевского флага. Выступления почетных гостей
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconРабочая программа по алгебре для 7 класса. (I четверть 5ч в неделю, II, III и ivч 3 ч в неделю. Всего 120 часов, по учебнику Алимова Ш. А.)

В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconУчебно-методический комплект Основное общее образование
Рассчитана: 5 кл. – 204 ч. ( 6 ч в неделю); 6кл.—204,(6 часов в неделю);7 кл-136 ч в
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconПрограмма праздника дня Земли «Кудрявая Ярмарка» 23 июля 2009 года Четверг с 16 часов Заезд. Подготовка места к проведению праздника. 21 00
Регистрация участников концерта, желающих принять участие в ярмарке, в проведении мастер-классов
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconДень здоровья Тишина стоит у школы. В постельках мирно дремлет детвора Но раздался командирши трубный глас «Всем ребятам просыпаться, в лес за здоровьем быстро собираться»
Тишина стоит у школы. В постельках мирно дремлет детвора Но раздался командирши трубный глас «Всем ребятам просыпаться, в лес за...
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconНа велицей вечерни на “На Господи воззвах
Святителю Луко, Крымстей земли похвало, Церкве Православныя удобрение, веры жертва священная, исповедников честное и светоносное...
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconО проведении школьного литературно-краеведческого праздника «Человек. Земля. Космос.», посвященный 50-й годовщине Первого полета человека в космос
Настоящее Положение определяет цели, задачи, организаторов, участников праздника, порядок рассмотрения представленных материалов...
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconКраткая аннотация и цели работы
Данный праздник встреча был проведён в 3 классе. В содержание праздника вошёл материал о местных обелисках, о земляках -ветеранах...
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconОбщедоступная приусадебная ферма из 16 миниферм. Занимает сотку. Обслуживается раз в неделю
Общедоступная приусадебная ферма из 16 миниферм. Занимает сотку. Обслуживается раз в неделю. Круглогодично каждую неделю производит...
В неделю на Малей вечерни, стихиры праздника на Глас 4 iconРабочая учебная программа по русскому языку для 1 класса
В соответствии с федеральным базисным учебным планом курс русского языка в 1-ом классе отводится 165 часов (5 часов в неделю, 33...
Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©podelise.ru 2000-2014
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Документы

Разработка сайта — Веб студия Адаманов